Att tappa en combo~

Jag tycker otroligt mycket om att spela Mercenaries och Mercenaries Reunion i Resident Evil 5, men så klart så är det ibland svårt att hålla upp combon när de sista fienderna står och gömmer sig på något jobbigt ställe. Totalt finns det 150 fiender som man ska döda i varje Mercenaries-runda (både Majinis och kycklingar medräknade), och det bästa är ju utan tvekan om man skulle lyckas få ihop dem alla i en enda lång combo. För det mesta spelar jag Duo, eftersom det då inte blir lika mycket fiender runt en enda spelare, utan de delar upp sig åtminstone lite.

Combos är väldigt lätta att tappa, eftersom tiden för det tickar ner så snabbt om man inte håller den uppe med fiender. Efter de flesta rundor jag har spelat med vänner där vi tappat combon på grund av det, eller för att någon dött, har jag sagt "det värsta skulle ju helt klart vara att tappa en 149-combo och se den sista fienden i närheten". Just detta fick jag uppleva när jag spelade Duo Mercenaries med min vän Lisette på Public Assembly. Dock var det mest för att jag fick panik, haha. Vi hade en 148-combo, och jag såg en av de två sista fienderna vid en oljetunna som sprängs om man skjuter på den, och tänkte att jag skulle "ta hand om" den fienden på ett snabbt och effektivt sätt. Dock hade jag ju inte räknat med att Lisette skulle vara nära den tunnan också... Så jag råkade spränga både henne och den där Majinin. Eftersom fienden dock dog så fick vi en 149.combo, och jag såg nummer 150 i närheten. Men Lisette var fortfarande på "dying", och min första tanke var - tyvärr - att springa och heala henne när jag istället hade kunnat dödat den sista fienden och fått en väldigt hög poäng. Så det där med att tappa en 149-combo, som jag så länge hade skämtat om, hände. Nu är jag ännu mer rädd för att tappa så höga combos, haha.

Men som om det inte var nog så har det hänt en (nästan) värre sak vad gäller att tappa combos; att det blir communication error. Jag spelade med Lisette igår, och vi spelade båda som Midnight Wesker på Public Assembly. Vi pratar nästan alltid med varandra via headset när vi spelar, och gjorde det även den här gången. Vi hade till slut en 140-något combo, och allting gick bara bra. Tills en Majini kom upp bakifrån och höll fast min Wesker. Combon blinkade (vilket betyder att den håller på att tappas), och jag gjorde mitt bästa med att försöka skaka loss den envisa fienden. Det gick! För en kort sekund undrade jag varför Lisette inte hade hjälpt mig. Jag sköt iväg ett magnum skott mot första bästa fiende, och combon var kvar. "Yes!" var mitt glädjetjut. Men säg den lycka som varar länge. "[sätt in id för PlayStation Netwrok här, avslöjar inte Lisettes, hehe] has left the game". Med andra ord - communication error. Spelet avbröts, och efter ett par sekunder tyst förvåning började jag skratta så att tårarna rann och min mage gjorde ont. Det hade ju gått så bra, kanske lite för bra, som Lisettes router verkade tycka. Jag startade en ny omgång, bjöd in Lisette, och satt (läs: låg) fortfarande och skrattade lika mycket. Dock var Lisette inte alls lika road över händelsen, haha.

Så jo, nog har man ett par historier om tappade combos, och även fast de kan vara kul såhär i efterhand (den senaste händelsen var dock kul mest hela tiden) är det inte direkt något man vill ska häna varje gång. Men med min tur var nog det här knappast sista gången.

~Mlie-Redfield

Kommentarer
Postat av: Teo

Ja men vi vet ju alla att du är typ elite på RE5 med? xD vi får väll spela lite på nästa konvent så får du väll visa mig hur man ska spela? xD har ju bara spelat genom det på... tror det är hard? xD

2010-11-20 @ 18:13:14
Postat av: Mlie-Redfield

Haha, skulle nog inte själv säga elite dock, men tack xD



Det tycker jag låter kul! =D Får vi garanterat göra ^^

2010-11-20 @ 18:19:18
URL: http://mlieredfield.blogg.se/
Postat av: Sting

Så nära kombon men ändå så långt bort alltså! Men om ni kommit så nära så är jag säker på att du kommer i mål snart och får 150-combo. ^^ Bara kämpa vidare! Finns det förresten någon achivement med att man lyckas få 150-combo?

2010-11-21 @ 00:31:45
URL: http://sting-chameleon.deviantart.com
Postat av: Mlie-Redfield

Usch ja X) Jag har fått flera 150-combos i Duo, men det är just de misslyckade gångerna som är roliga att prata om =D



Och nej, inget achievement för det =/ Capcom var lite elaka X)

2010-11-21 @ 00:34:27
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0