Jag har spelat: Silent Hill Homecoming~

Som vanligt är detta inlägg fritt från spoilers.
 
 
När jag tidigare har spelat Silent Hill-spel har det varit tillsammans med Lisette. Ett av mina äventyr i Silent Hill Homecoming började också på det sättet, vilket jag nämnt i ett tidigare blogginlägg. Men innan dess hade jag gett mig på att klara ut det en gång, men ragequittade efter att jag blivit inträngd i ett hörn av tre Nurses. Så jag och Liss började om från början när vi spelade och kom nästan fram till spelets andra boss. Då hade jag dock somnat, och Lisette sa att jag lika gärna kunde börja från en tidigare sparning (vi bunkrade upp med en hel del saves) och försöka klara ut det helt. Men på grund av spelets eviga brist på ammunition och health items fick jag spela om det helt från början.
 
Har man spelat samma spel från början två gånger tidigare får man en viss koll på vad som kommer att hända och var man bör hushålla med den lilla ammunition som väl finns. Och på tal om ammunition - det är faktiskt bara fram till spelets andra boss som det är brist på just ammo och health items. Efter den bossen kände jag att saker och ting gick lite lättare. Jag behövde åtminstone inte spela om det igen. Även om man blir smått galen på det ibland är Silent Hill Homecing värt att spela och klara ut för storyn. Jag föll för den nästan direkt, och det var den som höll mig driven under spelets gång.
 
 
De pussel som finns i spelet är lite smått ojämna i nivån. Det finns ett i början av spelet som är lätt bara man förstår vad man ska göra. Sedan finns det jobbiga pusslet som jag kämpade med för gäves i två-tre timmar mitt i natten och bara ville gå och lägga mig. Det gick inte att resetta pusslet. Hade man börjat röra på bitarna i fel ordning var det kört. Jag fick gå och lägga mig med pusslet olöst och en liten mängd speltid att ta igen eftersom jag stängde av hela spelet. När jag sedan gav mig på pusslet igen kände jag inte för att sitta med det i flera timmar, så jag gick efter en GameFAQs-guide. Det har varit min taktik i Homecoming - först ger jag mig på att försöka lösa pusslen, går inte det efter flertalet tappra försök tar jag till guiden. 
 
Spelet har fem olika slut. Vilket slut man får beror på ett antal val man gör. Jag fick det fjärde slutet. Eftersom det här inlägget är spoilerfritt ska jag så klart inte gå in på vad det slutet innebär. Som jag nämnde tidigare föll jag tidigt för storyn. Jag har en förmåga att överanalysera minsta lilla detalj när jag spelar ett spel. I det här fallet ledde det till att jag lyckades lista ut en händelse långt innan de faktiskt skedde i spelet. Mitt lyckorop över att jag varit så smart (tyckte jag själv) kunde nog höras ända bort till Shepherd's Glen! Jag har haft riktigt kul under alla mina timmar med Homecoming, trots alla ragequits och frustrationer.
 
 
För er som är intresserade av Silent Hill Homecoming, men som inte riktigt vet om det är ett spel ni skulle gilla, rekommenderar jag Daniels (eller Dannys) Let's Play av spelet. Jag sitter som klistrad så fort det kommer upp en ny del! Jag började kolla på den innan jag spelade om spelet nu senast.  Även fast jag nu är klar med min omgång kommer jag fortsätta se den Let's Playen. Jag vill ju se hur hans äventyr fortsätter!
 

Kommentarer
Postat av: Kiika

Visst är det i Homecoming som man stoppar in handen i nåt hål när man letar efter nåt gosedjur i början? 8'D Jag var helt "JAG SKULLE ALDRIG STOPPA HÄNDERNA I DET DÄR HÅLET JFSKAJFKA"

Svar: Ja! 8'D Hahaha, jag tänkte samma sak. Det jobbiga är ju om man inte lyckas trycka tillräckligt många gånger ._. *ryser*
Mlie-Redfield

2014-02-23 @ 22:12:24
Postat av: ANGELICA - FITNESS

Spelar typ aldrig!

2014-02-24 @ 11:30:09
URL: http://nattstad.se/healthbyangelica
Postat av: Danielkm

Tack, du är ju bäst! =D Fast jag väntar med att läsa det här blogginlägget tills jag är klar med spelet. xD

Hoppas att få upp en ny episod i helgen. Kände mig inte helt frisk förra helgen så det blev tyvärr inget =/

Svar: Haha, så lite så! =D Mjo, låter som en idé!
Okej =/ Får hoppas att du kryar på dig!
Mlie-Redfield

Postat av: Alicia

Haha, precis som Kiika var det första jag associerade med Homecoming det där hålet, konstigt.... Resten är lite luddigt, var ett par år sedan jag spelade det och jag tycker att Silent Hill-spelen är så lika att jag minns aldrig vilket som var vilket :P

Svar: Haha, just den stunden är lite minnesbar! ^^ Det enda som skiljer Silent Hill-spelen åt på det stora hela är ju karaktärerna mest. Det är svårt att veta vad av alla smågrejer som händer i vilket av dem dock.
Mlie-Redfield

2014-03-21 @ 22:08:28
URL: http://historicity.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0