Jag har spelat: Mass Effect~

Efter 18 timmar är mitt första äventyr i rymden som Commander Mlie Shepard över. Jag och Kerstine tröck av det sista skottet på slutbossen tillsammans igår. Efter alla dessa timmar då jag haft henne vid min sida kändes det som ett passande avslut på det här äventyret. Det har varit riktigt kul att dela den här resan med henne.
 
Under alla dessa speltimmar träffade vi bara på en enda glitch. Eftersom vi endast spelade när vi båda hade tid blev det ganska många sparningar. Men vilken resa! Mass Effect är en spelserie som jag har velat spela länge, men aldrig riktigt haft tiden till tidigare. Jag hade hört så mycket gott om den, och längtade verkligen tills jag hade möjlighet att spela det. Jag gick full-on Paragon, med Liara och Wrex vid min sida under större delen av äventyret.
 
Någonting som jag verkligen uppskattar med Mass Effect är den omfattande storyn. Som spelare har man möjlighet att styra hur mycket extra man vill prata om i varje konversation. Jag passade på att prata så mycket som möjligt för att få ut det mesta av denna fantastiska berättelse. Spelet levde upp till alla mina förväntningar, och mer därtill. Vilken värld, och vilken story! Jag är glad att jag äntligen, äntligen tog mig tid att ge mig ut på den här rymdresan.
 
Tack för det här äventyret, Commander Mlie Shepard.
 

Kommentarer
Postat av: MissNekiya

Härligt! Ska ni fortsätta på tvåan också?

Svar: Yus, det ska vi! =D Har redan börjat lite ^^
Mlie-Redfield

2014-06-28 @ 22:12:15
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0