Comic Con Gamex 2014~

Så var det dags - blogginlägget från Comic Con Gamex! Tidigt på morgonen i lördags bar det av mot Stockholm och Kistamässan. Jag blev klar med min cosplay i fredags kväll, och längtade verkligen att få visa upp den. Men för enkelhetens skull ville jag utforska mässan som mig själv innan det var dags att svepa runt med mitt organza-släp.
Kameran i högsta hugg - här ska fotas!
 
Som de vana mässbesökarna vi är hade både jag och Andreas våra 3DSer med oss för att samla så många Street Pass-träffar som möjligt.
 
Andreas begav sig direkt iväg mot GAME-montern, där han hittade en del spel.
 
Bland hyllorna i GAME-montern (som verkligen kändes som en fantastisk portabel butik snarare än en monter) fanns det massvis med fina plushies. Och Zangief-Kitty.
 
Min första reaktion på detta monster till plushie var ett högljutt fulskratt som knappast kan överträffas. Någonsin.
 
Jag såg Emma Frost från X-Men glida förbi, och bad om att få ta en bild. Så fin cosplay!
 
När jag själv hade bytt om till min cosplay och plötsligt hade en mycket bättre vy över mässan hittade jag Fredrika, Helen, Sascha och Sanna. Sanna hade sin underbara Oddish-cosplay. Det var efter att jag hört att hon skulle cosplaya en mänsklig version (kallat Gijinka) av Pokémonen Oddish som jag själv började designa min Braixen.
 
I Square Enix monter fanns det en Keyblade. Som man fick posera med. Drömmen! Klart att jag inte kunde missa en sådan sak.
 
Jag och Sanna med våra minions.
 
Jag hittade en otroligt häftig Harley Quinn!
 
Med en Joker! Båda var så himla häftiga.
 
På väg ut från mässan hittade jag Rake Makes och Mitternacht Cosplay som Nuada och Nuala från Hellboy.
 
Andreas tyckte att vi skulle passa på att köpa lite godsaker. Om nom nom.
 
Här är min fina nya Blastoise, som för mig faktiskt blev mässans enda köp. Jag hittade ingenting annat den här gången, helt enkelt. Efter att ha tagit en liten paus på hotellrummet var det dags att bege sig mot baren.
 
Daniel och Sebastian spelade Magic.
 
Jocke, Andreas, David, Andreas och jag diskuterade zombies. Efter att musiken hade höjts för mycket för att man skulle kunna prata, bar det istället av mot lobbyn.
 
Där mötte vi upp Conny och Bror, och lite senare även resten av deras härliga åländska gäng, som jag spelade Animal Crossing med förra året fram till ungefär 3 på natten. Målet denna gången var att spela minst lika länge. Vi var ett väldans stort gäng till slut som satt där och spelade 3DS (och DS). Men jag var så inne i spelandet att jag glömde bort att fota. Vi tjuvstartade julen lite med en chokladkalender. Som inte alls höll fram till julafton. Min vinnarskalle drog igång när det blev dags för Mario Kart 7. Men spelet tyckte att jag var för bra så jag fick inte vara med utan fick connection error. Vi var inte uppe lika länge som förra året, men kul hade vi! Och så sa vi hej då och på återseende till vårt åländska 3DS-gäng. Sedan kom vi på att vi ju alla skulle åka med hissen. Haha! Såna stunder blir så roliga.
 
Söndagen började med en riktigt god hotellfrukost, med macka som förrätt för min del. Det var bara Andreas och Åsa som kunde släppa fokus från maten och le in i kameran, haha. Hela gänget var "lite" trötta efter lördagskvällen. Vi var in på mässan lite snabbt även under söndagen, innan det bar av hemåt. Det tar ju ändå sitt lilla tag att resa.
 
Jag träffade på Andrea och Emma från Boss Dungeon också. Alltid lika trevligt att prata med dem på mässor.
 
Mycket av söndagen spenderades i kön till demot av Bloodborne, som släpps 2015. Andreas var väldans pepp på att få testa. "GOTY nästa år" var hans sammanfattning efter det korta demot. Vad annars kan man förvänta sig av skaparna bakom Souls-serien?
 
Tiden i kön till det populära demot fördrevs med lite kakor. Så söta, och så goda! Jag, Andreas och Åsa såg sedan på när Daniel spelade demot till Until Dawn, som även det släpps under 2015. Åh, vad jag är pepp på det spelet! Det här var allt jag hade att bjuda på från årets mässa. Det var väldans mycket folk på plats när vi var där, så det var inte så lätt att hitta alla fantastiska cosplayare som fanns på plats. Men jag hade en rolig helg även den här gången.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Comic Con var kul, men helgen gick alldeles för fort! Och vi är lika fabulous som alltid. ^^ Hehe btw, jag gillar bilden när du håller i Keyblade'n att du har en krona ovanför ditt huvud. :3

Svar: Det går alltid för fort, och man hinner aldrig med att göra allt =/ Fabolous är vårt andranamn ;) Haha, åh, det hade jag inte sett! Vad passande xD
Mlie-Redfield

2014-11-04 @ 23:08:01
Postat av: Danielkm

Jättefina bilder och din cosplay blev ju grym! Riktigt rolig läsning som förgyllde min annars väldigt tråkiga tillvaro (sjuk sen en månad tillbaka). =)
Blev det några Street Pass-träffar förresten? =D

Svar: Tack så mycket! =DD Hoppas du kryar på dig =) Haha, det blev en hel del Street Pass-träffar, men jag hann inte riktigt med alla x)
Mlie-Redfield

Postat av: Lanek-Nördig Alternativ Blogg

Åh! Ångrar lite smått att jag inte gick på Comic Con. Jag och min sambo skulle ha gått som Poison Ivy och Scarcrow tillsammans med Jokern och Harley Quinn (de på bilderna).

Svar: Nämen! Det hade varit kul att se de dräkterna =D Du får sikta på att åka nästa år ^^
Mlie-Redfield

2014-11-06 @ 17:16:18
URL: http://lanek.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0