Retrospelsmässan, 2015~

Årets upplaga av Retrospelsmässan toppade tidigare års mässor med jättekliv. Det var helt klart den bästa mässan jag någonsin har varit på. Och det beror så klart mycket på allt det arbete som RSM-Crew har lagt ner på mässan. Stort tack för en fantastisk lördag!
 
Vårt äventyr till Retrospelsmässan började i fredags, när vi åkte mot Göteborg. Väl framme checkade vi in på hotellet (som smidigt nog ligger mittemot mässhallen) och möttes av denna utsikt från vårt rum:
 
Vi hade en balkong! Som vi dock bara var ut och tittade på snabbt. Det regnade ju så mycket i helgen.
 Fredagskvällen spenderades uppe i hotellbaren i gott sällskap och god mat. Och efter en minst lika god hotellfrukost på lördagsmorgonen var det dags för helgens höjdpunkt - Retrospelsmässan.
 
Gaminggrannar passade på att intervjua skaparna bakom Alwa's Awakening, och jag passade på att fota.
 
Pappas Pärlor var så klart på plats med sina fantastiska pärlskapelser.
 
 
Eriksbergshallen fylldes snabbt med shoppingsugna besökare.
 
 
Andreas hittade ett spel.
 
Och jag hittade en Leon!
 
 
 
Det fanns många duktiga cosplayare på plats under dagen, men jag hann inte med att fota alla. Här har vi Hilda och Link från The Legend of Zelda.
 
Och Rinoa från Final Fantasy.
 
Andreas fick gästa livesändningen av Bitar till Kaffet.
 
Och jag sprang på Linnea!
 
Det fanns även en del speedrunners på mässan.
 
Och Nintendos bärbara konsoler i en liten utställning.
 
För att inte tala om tävlingar! Här var det nästan dags att slåss om pallplatserna i Super Mario Bros.
 
Och en glad Emelie med sin loot-påse.
 
Crazy-loot-lady!
 
Lördagskvällen spenderades även den på hotellet. Den här gången höll vi oss dock i lobbyn, tillsammans med, mer eller mindre, det här gänget. Det blev mycket skratt - en perfekt avslutning på en toppenbra mässa.
 
 
Här är min kompletta loot från Retrospelsmässan 2015! Sex stycken nya figurer till samlingen, en guidebok till Resident Evil Outbreak, Biohazard till PlayStation (en utgåva av det första spelet som jag inte hade) och så fick jag ett par klistermärken. Jag hade inte förväntat mig att hitta så här mycket till samlingen! Nu måste jag bara lista ut vart sjutton jag ska ställa allting. Figurerna får nog inte plats i hyllan. Åtminstone inte alla. Men det blir ett roligt problem att lösa.
 
Tack igen för en fantastisk mässa!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Det var en riktigt bra mässa i år. Det största minuset var att vi fick köa i regnet, men helt klart värt det när man väl kom in :D Massa grejer du hitta! Skoj!Ska bli kul att se vart du hittar plats till dem. Din hylla är ju ganska så fullproppad redan xD

Svar: Regnet var inte kul alls D= Haha, det känns nästan som att grejerna får stå i garderoben fram tills vår framtida flytt till större x)
Mlie-Redfield

2015-05-18 @ 12:02:59
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: SpeLinnea

Vilka underbart fina bilder du tog! Awesome att träffas och tack för intervjun. Har inte ens lagt in mina bilder i datorn än, men det kommer. :D

Fina detaljer från bilderna:
Hilda och Link-bilden: kolla vad avis han som är bakom dem ser ut.

Det glada gänget ni var med på kvällen: allvarliga minen från han till höger.

Bilder på dig: Awesome outfit och rosett!
Bilder på Hiro: Slipsen är ett måste! <3

3DS-bilden: Grattis, you are fantastic!

Överlag: fan vad FORT mässan gick i år! Känns som man inte hann med ett endaste dugg fast man ju gjorde det. :)

Kul att ses, vi får hoppas vi ses igen till Retrospelsfestivalen om inte RSM nästa år. :)

Svar: Tack! ^^ Och tack själv för intervjun =D Och pratstunden! Haha, såg det när jag kollade igenom bilderna. Han vill säkert också ha en lika awesome cosplay. Andreas slips är guld! Lika given på mässan som min rosett x) Mässan bara flög iväg! Poff så var hela helgen över. Hoppas vi hinner ses innan det blir ett nytt år!
Mlie-Redfield

2015-05-18 @ 13:40:53
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Pitimy

Åhh var Jodenstone där ;_; Hade velat se honom live!!

Massa nice saker du fick med dig hem också!! :D

Svar: Det var häftigt att se hans run live på plats! Ja, så nöjd med min loot =D
Mlie-Redfield

2015-05-18 @ 13:47:30
Postat av: Kerstine

Önskar nästan att jag var med nu, låter som en kanonmässa :-)

Svar: Saknade dig där <3 Men blir fler gånger!
Mlie-Redfield

2015-05-18 @ 17:18:26
Postat av: Sting

Vad kul att mässan var lyckat o riktig najs loot du hittade! Hoppas du finner plats för dem. ^^ Och jag kan ju inte låta bli att skåda att nån har inhandlat sig en Yoshi mjukis! :3 Så avis!

Svar: Någonstans ska de väl kunna få plats! Haha, ja, vi fick med oss en Yoshi. Det har ju du massor av ;D
Mlie-Redfield

2015-05-18 @ 21:29:34
Postat av: Boel

Åhh, missade allt...! Det verkar som att det var riktigt roligt! :)

Svar: Det var jättekul ^^ Men ännu roligare om du varit med :*
Mlie-Redfield

2015-05-19 @ 16:19:41
Postat av: opkij

En lite sen kommentar men vilken tur att förkylningen inte hindrade dig från att åka för det ser verkligen ut att ha varit en toppendag på bilderna! Att du lyckades hitta så mycket nytt till samlingen dessutom!

Svar: Bättre sent än aldrig! =) Jag kände att jag bara inte kunde missa årets bästa dag, även om jag fick ta en del sittpauser. Men var helt slut dagen efter. Ja, så glad över min loot ^^ Brukar inte finnas så många Resi-saker på dessa mässor - det är ju inte riktigt lika retro x)
Mlie-Redfield

2015-05-26 @ 21:25:20
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0