Återfunnen och välbehållen~

Nu var det ju det där med två inlägg på samma dag... Idag får bli ett undantag, detta är alldeles för viktigt för att inte skriva om.

Jag letade i lådan och skåpet som min TV står på, precis som jag fått tips om i drömmen. Blev besviken när jag rivit ut allting utan att ha hittat den lilla pappersbiten som ju var så viktig för mig. Men om man ska se det från den ljusa sidan är skåpet mer städat nu än det någonsin har varit, haha! Jag bestämde mig för att titta i det andra skåpet i mitt rum. Kanske hade jag missuppfattat honom, att det fanns i skåpet som TVn inte står på. Jag började med lådan över skåpet, men ingenting där heller. Jag var inte alltför pepp att bege mig in i själva skåpet dock - alldeles för mycket saker har blivit inpressade där de senaste åren. Jag har helt enkelt ingen annan stans att ha allting.

Efter en stunds letande hittade jag ett väldigt hopknycklat kvitto - men det var från när jag köpte ett helt annat spel 2006. Men jag gav inte upp. Jag hade saker överallt omkring mig på golvet, och innehållet i skåpet minskade mer och mer. Och till slut hittade jag det. Slätt och fint, precis som när jag fick det den 13 januari 2007. Det har klarat sig otroligt bra i det skåpet i 4 år, vilket jag inte riktigt kan förstå, med tanke på hur illa det såg ut, haha! Men jag har det.

Jag har letat efter det här kvittot för att, som jag sa i inlägget före det här, ville veta exakt när jag köpte spelet. Men även för att jag ville veta om jag köpte det samtidigt som Resident Evil Dead Aim. Jag hittade kvittot till RE Survivor 2 för en tid sen, och det spelet köpte jag den 6e maj 2007. Jag som länge trott att jag köpte det och Code: Veronica X samtidigt. Jag tänkte att det då kanske var Dead Aim jag köpte samtidigt, men på kvittot står det bara om CVX. Mysteriet om Dead Aim finns alltså kvar, men klart är åtminstone att Code: Veronica X nu fått bevis för att det verkligen var det första Resident Evil-spelet jag köpte. Jag tvivlar på att jag den dagen trodde att jag till slut skulle ha 27 stycken REspel i min samling, eller att jag ens skulle ha en samling överhuvudtaget. Men alla samlingar börjar ju någonstans, och min började med ett spel som gick rakt in i hjärtat.




Skåpet jag hittade kvittot i såg ut så här. Kommer ta lång tid innan jag öppnar det igen - är rädd för att få allt över mig, haha!


 
Mitt väldigt välbevarade kvitto. Ska lägga in det i spelfodralet direkt så jag vet var jag har det.

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0