Dags att testa: Resident Evil Revelations (nyaste demot)~

Det släpptes ett nytt demo för Resident Evil Revelations till 3DS idag. Jag och Sanna spelade det samtidigt när vi hade ett videosamtal på Skype. Hon fick nöjet att se och höra mig bli lika rädd på samma ställe varje gång...

Det tog ett tag innan vi kom på hur vi skulle heala oss, och Item Scannern var lite smått förvirrande tills vi märkte att det inte var papprena som var det intressanta objektet. Det roliga var dock när det föll ett par söta gubbar från taket, och jag hoppade till på riktigt (och smällde i min fönsterbräda) samtidigt som jag skrek "ÅH JÄVLAR!". Sanna tyckte att det var väldigt lustigt.

Vi bestämde oss för att ta screen-prints på oss båda när vi spelade. Vi hade då pausat spelen, och upptäckte att demot stängs av om man pausat för länge. "Thanks for playing". Så då var det bara att börja om. Man kan ju tycka att jag inte borde bli rädd när de faller från taket igen. Men det blev jag. Jag hoppade till, men det blev inget skrik. Jag var lite mer förberedd på det ändå. Men bara lite.

Eftersom det tog ett tag innan vi kunde komma på hur man skulle kasta granater blev jag dödad. Sanna fortsatte, och jag fick börja om. Så kom jag till korridoren igen... "Jag borde veta att de kommer fa-" *hoppar till*. Att man blir rädd av spelet är med andra ord konstaterat, haha! Den gången klarade jag mig förbi alla fiender, men hade helt slut på ammo. Den sista fienden jag mötte fick jag till och med kniva ihjäl, lite halvt i desperation. Tur att jag hade nog med herbs! Min första tanke när demot sen tog slut var "Var det allt?"

Jag ser verkligen fram emot att spela hela spelet när det släpps, det kan verkligen bli hur bra som helst.

Här kommer några av bilderna! Två är Sannas, en är min. (Man märker att texten på min tröja är spegelvänd i min bild...)


Tummen upp - demot är redo att spelas!

 


Försöker fundera ut hur man ska heala mitt under en strid...

 


En ledsen Emelie och en chockad Sanna =D

 

Tack Sanna för bilderna, och för att du ville spela så här - riktigt roligt! =D

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0