Inte riktigt som planerat~

Har man ett sommarjobb i staden man bott i hela livet, när man själv har flyttat därifrån, blir det en massa pendlande mellan sitt eget hem och föräldrarnas (speciellt om man jobbar skift). Med andra ord blir det inte så mycket tid till att sätta sig ner och jobba på en cosplay.
 
Jag hade planerat att cosplaya Sakura från Street Fighter på årets Närcon. Eftersom jag hade mycket jobb hann jag inte köpa tyg förrns det blev lite för nära konventet. Jag hann sy klart kjolen, och det enda som var kvar att göra på tröjan var att sy fast kragen. Det var det jag skulle göra igår, men det uppstod ett par problem jag inte hade räknat med. Imorgon åker vi iväg til Närcon, och jag har bestämt mig för att inte göra klart den här cosplayen - det är alldeles för mycket kvar för att hinna på en dag, speciellt om jag vill att det ska se bra ut. Med andra ord får Sakura sin premiär på Gamex istället.
 
Så, vad gäller cosplay på årets Närcon kommer jag ha med en enda - den jag sydde till förra året, alltså Claires Battle Game-stil från Code: Veronica. Annars? Nördiga kläder, och sen går jag, så klart, klädd som min blogg-header en av dagarna. Nej, nu ska jag städa upp alla trådar och tygrester som ligger så snyggt över hela lägenheten, sen ska det packas!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nikke

Det var ju synd med cosplayen, antar att det är Andreas som föreslagit den?
Vi tänkte åka på Närcon, men det blev lite för dyrt för vissa i gänget så vi kör en hederlig umgängeshelg hemma hos en kompis istället :)

Svar: Hehe, faktiskt inte! Det var meningen att vi skulle vara en Street Fighter-grupp, och det var den dräkten jag kände att jag skulle haft mest möjlighet att hinna få färdig =) Men om allt går som det ska blir det till Gamex istället ^^
Umgängeshelger är aldrig fel det heller - lite lättare att styra upp vad man ska göra då ^^
Mlie-Redfield

2012-07-26 @ 12:35:23
URL: http://www.xboxflickan.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0