Cosplayverkstad hos Sanna~

Sportlov är en lyx man saknar när man går på Universitet och ledighet knappt ens existerar över huvudtaget. Den här helgen kunde jag dock ta en liten mini-semester (så länge jag inte hamnar efter med pluggandet, så klart), så då bestämde jag och Sanna att jag skulle komma förbi och hälsa på. En av våra planer var att hon skulle hjälpa mig komma igång med min cosplay.

 

Handskarna var det första vi tog itu med – en av de saker jag verkligen tycker är jobbigt att göra själv. Sanna kom med en massa bra idéer och var väldigt hjälpsam. Det känns bra att äntligen vara igång! Den karaktär jag valt har ett par väldigt speciella handskar. Nej, jag kommer inte nämna hans namn än, men ni kanske kan gissa er till det genom att titta på progress-bilderna? =D Skall nämnas att det blir varmt, riktigt varmt, när man har handskarna på sig. Spännande att se hur man kommer må på Uppcon – det är ju trots allt på sommaren.

 

 


Först måste man ju så klart måla ut var man ska klippa.

 


Koncentrerad Emelie~

 


Sanna är lite skeptisk...

 


Rock on! =D

 


Vi provade en ny taktik - att sy fast tummen separat. Så den fick klippas bort.

 


Nya tummen~

 


Sanna trär om symaskinen~

 


Vad är det egentligen för karaktär som har såna här handskar? Hmm... Insåg direkt att det är väldigt behändigt att ha pekfingret bart när man ska sitta vid en laptop =D

 

 


Passar på att äta lite godis innan vänstra tummen ska sys fast.

 

 


Det går liksom måttligt mycket enklare att hålla i en godisbit med tummen och pekfingret 8')

 

Det var de bilderna jag hade att bjuda på just nu. Hand-delen av båda hanskarna är klara nu, så fattas bara att göra en del för armen så de blir längre... =D

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0