Ännu mera shopping till cosplay~

Idag var jag iväg på ett äventyr med Hanna och Lisette. Det blev en riktig shoppingrunda efter cosplaymaterial. Hanna köpte sitt tyg, Lisette köpte dekorgummi och färg medan jag själv fick tag på det lim jag behöver när jag ska fixa med mina peruker (mer information om mitt perukbygge kommer när jag har lite mer progress). Hon i kassan i tygaffären kollade konstigt på mig när jag tog upp en träns från min peruk och sa att jag behövde tråd i en färg som matchade bra. "Det är lugnt, det är syntethår." Nu har jag åtminstone de material jag behöver för att kunna göra en del framsteg. Men nu - lite bilder från dagen! (Jag måste bli bättre på att ta bilder när det är cosplayrelaterat).
Medan vi väntade på Hanna i bilen tog Liss fram sin PS Vita och började spela Crash Team Racing (ett spel jag bemästrade som liten). "Du kan inte slå mig, för du kan inte spela med mig!" Ja, jag vann över henne när vi spelade tillsammans sist ;D
 
Förutom färgen och dekorgummit köpte Liss även "lite" superlim =D (Bara tio flaskor).
 
Och det här var det lim jag köpte! Vilket faktiskt, förutom tråd och en dragkedja, var det enda jag köpte till cosplayen den här gången. Men det räcker gott och väl för att hålla mig sysselsatt ett tag till.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0