I ship it~

Den här videon av Not Literally hamnade på min dash på underbara tumblr igår, och jag fastnade för den direkt. Det är ju så klart extra rolig om man själv shippar något. På samma sätt som att "I will go down with this ship" får en helt annan betydelse för oss i en fandom. Hängde du inte riktigt med där bland dem orden? Ingen fara - Urban Dictionary är här för att hjälpa! Ship = "Short for romantic relationship, popularized in fanfiction circles." Fandom = "The community that surrounds a tv show/movie/book etc." OTP = "One True Pairing. Meaning the your favorite combination of characters in a fandom." Sådär - nu vet ni vad ni behöver veta för att tycka att den här låten är fantastisk att gå och nynna på mest hela dagen. Mitt OTP? Claire och Steve, alla dagar i veckan!
 
 
 
Visst var den bra? Jag kan då inte få nog av den!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0