Kingdom Hearts 1.5 HD Remix~

Slutbossen är besegrad. Tårar har fallit. Jag har än en gång klarat ut Kingdom Hearts - även om det den här gången var spelets HD Remix. När jag först började spela tyckte jag inte att det var så mycket skillnad. De såg liksom ut som det alltid har sett ut. Sedan lade jag märke till alla de nya detaljerna. Vissa av fienderna har fått en makeover vad gäller färgen, nya fiender ha tillkommit och det finns ett par nya scener. Bara något så enkelt gör att det här spelet är så mycket mer än en överföring till HD-grafik. Det har putsats till där det har behövts, och vi som har spelat det förut lägger märke till de nya färgerna. De som inte har spelat originalet kommer inte tänka lika mycket på det.
 
En sak som jag faktiskt störde mig lite på är att det har gjorts mer likt Kingdom Hearts II i och med att man öppnar kistor och utför specialattacker genom att trycka på trekant. Jag som i originalet är van att använda just den knappen till att få mitt följe att bli mer aggressiva i strid glömmer ibland bort just det. Men trots detta lyckades jag ta mig igenom spelet. Den första gången jag spelade Kingdom Hearts för väldigt många år sedan tog mig igenom ungefär halva spelet utan att förstå det där med abilities. Eller vad man skulle göra med de nya nycklarna man plockade upp. Man kan väl lugnt säga att jag har lärt mig mycket sedan dess!
 
Jag hade aldrig hört talas om Kingdom Hearts innan jag såg det i en filmuthyrningsbutik. De hade nyss tagit in spel som man fick hyra, så jag frågade snällt min pappa om jag fick hyra två spel över helgen. Det blev Kingdom Hearts och Ape Escape 2. Jag hann inte klara ut Kingdom Hearts den helgen. Det tog ett tag, men till slut fick jag tag på mitt alldeles egna. Det tog mig 70 timmar att klara ut det första gången. Detta för att jag, som sagt, inte hade en aning om att man behövde abilities. Numera känner jag mig väldigt vilse utan Scan.
 
Genomspelningen av Kingdom Hearts HD Remix tog många timmar, det gjorde den. Grejen var att jag valde fel drömvapen och fick springa runt och levla upp som en galning för att kunna lära mig Leaf Bracer. Medan jag gjorde det passade jag på att hitta alla dalmatiner, alla trinities och vinna Hades Cup. Ultima Weapon blev inte min den här gången. Det skyller jag på ett visst gäng av rosa apor. Divine Rose blev istället min högra hand under spelets sista stunder.
 
 
Målet var att klara av det innan årets slut, och jag ville dra ut på det så länge som det bara gick. Jag tog mig till Final Rest, men bestämde mig för att smyga iväg till Traverse Town ett tag till. Sedan kände jag att det var lika bra att ge sig in i striden mot slutbossen och alla fans former. En strid jag normalt sett brukar räkna på ungefär en timmes tid. Idag tog det en halvtimme. Jag tror, bara tror, att jag var "lite" överlevlad. Åh, vad jag längtar tills jag kan spela HD Remixen av Kingdom Hearts II!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0