Mlies Julkalender, Lucka 11~

11/12-13! Ett roligt och unikt datum. Nu är det dags att se vad som finns bakom dagens lucka!
 
Eller ja, "vem" är väl snarare rätt benämning - Claire Redfield. "Men din julkalender skulle ju handla om dig?" Jodå, det gör den ju idag med!
 
När jag var liten såg jag upp till Claire. Jag tyckte hon var en härlig och tuff tjej som minsann kunde klara sig själv, även mitt i en stad full av zombies. Det är inte direkt en slump att hon blev min första cosplay. Även fast jag hittills har fyra olika Claire-cosplays, har hon en hel el häftiga kläder som jag mer än gärna skulle vilja sy. Som den på bilden ovan, till exempel. Det är nyversionen av hennes kläder från Resident Evil 2. Med lite mindre rosa, tråkigt nog. I samma spel (Darkside Chronicles) har hon även en otroligt häftig biker-outfit som jag hoppas kunna göra relativt snart. Har ju en hel del andra projekt som ligger och väntar också.
 
Cosplay är ett perfekt sätt att visa sin uppskattning för sina favoritkaraktärer, vilket jag minst sagt gjorde när jag bara cosplayade Claire Redfield (i olika dräkter) från 2009 fram till 2011. Året därefter bestämde jag mig dock för att ta en paus från Claire och utveckla mina färdigheter på annat håll, med en förhoppning om att komma tillbaka till henne senare och cosplaya henne bättre än någonsin.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Åh ja, minns tillbaks till när vi cosplayade Resident Evil tillsammans, saknar det! <3 Det är så mycket roligare att cosplaya från samma serie med sina vänner. ^^

Svar: Saknar det jag med! Mycket roligare att posea tillsammans =) Vi får planera ihop något snart! <3
Mlie-Redfield

2013-12-11 @ 20:46:40

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0