Mlies Julkalender, Lucka 14-15~

(Jag hade lite fullt upp igår, så det blir två luckor idag istället!)
 
Lucka 14
När jag var hemma hos min kära mor senaste gången plockade jag med mig en låda med lite blandade saker. Bland dem fanns min pärm, som jag hade låttexter och spelfusk i. Härlig blandning, haha! I pärmen fanns även det som jag själv minns som min allra första riktiga fanart. Målad 22 februari 2006 - alltså innan jag ens hade någon tanke på att måla i GIMP. Främst för att jag inte visste vad det var. Men, nog om det! Här har vi teckningen.
 
Kairi från Kingdom Hearts! Målad på randigt papper. Och med fina, raka, stolpiga ben. Kanske bör göra en Draw this again av den här?
 
Lucka 15
Oftast när jag målar scannar jag min skiss, fixar till linearten i GIMP och färglägger med en massa lager. Trots det har jag faktiskt en hel del färgpennor.
 
 
Även om det som sagt främst är GIMP som ger mina teckningar färg, så får färgpennorna vara med och leka ibland. Som när jag färglade min teckning av Gerard Way - sångaren i det numera splittrade bandet My Chemical Romance.
 
Färgpennor kändes mer "rätt" än att färglägga den digitalt. Den blev ändå lite charmigare. Det är kul att måla med färgpennor. Det är bara så jobbigt om man skulle måla något fel. CTRL + Z är ju lite mer effektivt än att försöka måla över eller sudda bort. Men ibland är ändå pennorna ett bättre alternativ~ 
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0