Mlies Julkalender, Lucka 5~

Dag 5! Idag blir lite annorlunda. Jag hade nämligen inte tänkt ha med någon teckning idag, utan snarare en liten förberedelse inför morgondagens teckning.
 
I slutet av 2006 blev jag länkad till en video som helt skulle förändra mitt liv. Detta visste jag så klart inte då, men det var där det började. Jag har skrivit om det här en gång tidigare, men jag tänkte göra det lite annorlunda den här gången. Jag tänkte faktiskt visa just den videon! Tänk att det snart har gått sju år sedan jag såg den första gången.
 
 
Videon är målad i paint, till en låt som inte ens var bra när den var populär, men med den där gnuttan av humor som jag fastnade för. I och med den här videon blev jag nyfiken på vilka de alla karaktärerna var. I slutet av 2006 hade jag bara sett min bror spela Resident Evil 1, 2, 3 och 4. Det sista nämnda hade jag till och med spelat själv, medan jag sett de tre tidigare spelas när jag var väldigt liten.
 
Jag fortsatte kolla på dessa videos, och insåg att den där ShadowLeggy gjorde en hel del roliga saker. Men främst insåg jag att jag ville spela alla andra Resident Evil-spel som fanns. I januari 2007 köpte jag därför Resident Evil Code: Veronica X. Det var med andra ord i och med den här videon som min Resident Evil-samling först växte fram. Men som sagt - min enda tanke då var att spela alla spelen. Mer om det i morgondagen lucka!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Åh, vilken nostalgi! :3 And it's still good.

Svar: Den är ju det! =D Var frestad att ta REmaken istället, men originalet är ju ändå originalet =)
Mlie-Redfield

2013-12-05 @ 21:24:00

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0