En oväntad glitch~

Medan de flesta spelare är en bra bit in på New Game+ av Dark Souls II vid det här laget, spenderar jag min speltid tillsammans med mina bybor i Animal Crossing New Leaf och Phoenix Wright Justice for All. Och Mass Effect. Äntligen, äntligen Mass Effect. Jag spelar det med min vän Kerstine som sällskap, och eftersom hon har allt DLC på sin konsol och jag inte har något på min, kan vi bara komma framåt hemma hos henne. Min konsol klagar bara på bristen av DLC om jag försöker ladda min sparning. Även om det är lite trist att inte kunna spela precis när jag vill, blir det mycket mer än att bara spela på det här sättet. Det blir lite som ett projekt. Kerstine är en väldans van Mass Effect-spelare (hon samlar till och med på Mass Effect), så det är jättekul att resa igenom galaxen med henne. Och Mlie Shepard.
 
Jag satt länge med karaktärseditorn. Till slut hade jag min Shepard.
 
Gårdagens spelsession blev dock lite frustrerande. Nu tänker jag skriva detta utan spoilers, så jag hoppas ni hänger med ändå. Vi var på stället där man ska träffa en viss Matriarch, ett ställe där det är en massa cutscenes och fullt med stasis. Jag blev träffad av en stasis precis innan en cutscene. "Då hinner hon nog resa sig upp innan cutscenen är slut", tänkte jag glatt. Men nej då, så enkelt kan det ju inte vara. Efter cutscenen ville inte Shepard resa på sig. Alls. Jag kunde inte göra någonting, förutom att sakta glida nerför trappan och vänta på att min health skulle ta slut. Som sagt, frustrerande. Så då var det bara att göra om partiet från början.
 
Glitchar kan vara riktigt roliga ibland, men inte när de förstör spelupplevelsen. Att detta kunde inträffa var ju lite av en överraskning. Vi kom dock förbi det partiet till slut, och efter det kände vi att en save var på sin plats! Den största fördelen med att Kerstine vid min sida under det här äventyret är att hon kan så mycket om Mass Effect. Hon avslöjar ingenting, men ger lite ledtrådar här och var. Känner mig som en detektiv när jag spelar, haha. Det blir som co-op fast med bara en spelare.
 

Kommentarer
Postat av: MissNekiya

OMG OMG! Det här är den bästa spelserien jag någonsin har spelat! Så avis att du får uppleva det för första gången! Ska ni spela igenom alla 3 spel?
Jo, jag var också med om samma glitch, och blev rätt frustrerad, men jag hade tursamt nog sparat precis innan det partiet så det blev inte precis att spela om så mycket :)
Kan trösta med att tvåan och trean inte glitchar alls lika mycket som första, som har en och annan irriterande bugg

Svar: Hehe, jag har skjutit upp det så otroligt många gånger eftersom jag verkligen ville ta mig tid till det utan att stressa =) Förmodligen kommer jag spela någonting annat mellan ettan och tvåan för att bryta av lite, men ja, vi kommer spela igenom alla tre ^^
Kerstine hann precis be mig spara precis innan också - ett steg till och jag hade missat chansen xD Tror inte jag hade orkat med att spela om det alltför långt efter den frustrationen.

Låter bra det - då har jag något att trösta mig med ;D
Mlie-Redfield

2014-04-02 @ 17:39:49
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se
Postat av: Peter

I Mass Effect 1 fick jag vara med om en hemsk bugg när det begav sig.
Man åker ju någon form av målbild i det, jag, som trodde att jag var rallystjärna pga alla Mario Kart-timmar, lekte runt lite. Det slutade med en bil som voltade upp i luften och... Den slutade aldrig att volta. Den var i luften i all oändlighet.
Shepard var aldrig densamme efteråt...

Svar: Åh, jag lekte runt där jag med (tyckte det var jättekul), men missade lyckligtvis denna glitch! Måste varit ytterst mentalt påfrestande för din Shepard. (Men det fick mig att fnissa lite).
Mlie-Redfield

2014-04-02 @ 18:23:08
Postat av: Peter

Månbil*
Autocorrect, bane of my existence.

Svar: Haha, det går inte att undvikas!
Mlie-Redfield

2014-04-02 @ 18:23:59
Postat av: Kiika

Jag hatar stasis :'D
Det stället är så extremt roligt och frustrerande på samma gång, för det är så kul när man får stasis på sig och Shepard bara faller ihop LOL, men jobbigt för det tar 39285092 år innan Shepard reser på sig igen och så hinner man antingen dö eller få en ny stasis på sig 8'D

Svar: Hahahahah, jaaaaaaa, det ser så roligt ut! xD Galet om man skulle fastna i en riktig stasis-loop dock. Skulle inte vara lika roligt ;)
Mlie-Redfield

2014-04-03 @ 20:20:20
Postat av: Danielkm

Hade hemskt gärna velat se den glitchen! =) När det gäller Mass Effect spelen i sig så har jag spelat igenom första och tyckte att det fanns en hel del saker jag gillade. Men sen tog det tvärstopp, skriver inget mer pga. spoilers men så blev det tyvärr. =/
Jag hoppas dock att du finner fortsatt nöje och att du kör igenom alla tre spelen! =)

Svar: Tänkte ta en bild med mobilkameran, men vågade inte riskera att hon mot förmodan skulle resa på sig x)
Tråkigt att det tog stopp =/ Men sånt som händer ibland.

Tack så mycket! =)
Mlie-Redfield

Postat av: Kerstine

Sjuuuukt kul var det :-) Det är så himla kul att vars med om dina reaktioner på storyn, det är nästan som att få spela det för första gången igen :-D

Svar: Vad roligt att du känner så ^^ Längtar tills vi kan spela mer! =D
Mlie-Redfield

2014-04-22 @ 22:57:22

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0