Dag 2~

2. How many costumes have you done?
Just nu håller jag på med en egendesignad dräkt, inspirerad av underbara Braixen från Pokémon X/Y, som blir min åttonde cosplay. Med tanke på att jag nu har cosplayat i fem år tycker jag det är en helt okej siffra! Och för att göra det här inlägget lite roligare passar jag på att prata lite om de olika dräkterna. Men först vill jag ju visa upp alla!
 
Claire från Resident Evil Degeneration pratade jag ju om förra gången, så vi börjar med RE2-Claire istället. Det är en cosplay som ligger mig varmt om hjärtat, främst för att jag såg upp till Claire i Resident Evil 2 när jag var liten. Västen har jag sytt helt från grunden tillsammans med min fina farmor. Resten av dräkten består av modifierade kläder.
 
Min tredje cosplay, vilket även är min tredje Claire-cosplay, var den första jag gjorde helt från scratch utan några modifierade klädesplagg. Till och med jeansen är sydda! Det tog sin tid, vill jag påpeka. Den här cosplayen har inte världens bästa passform, men jag är nöjd med den ändå. Den är en del av min utveckling.
 
Den fjärde är min hittills sista Claire, men det kommer förmodligen bli fler Claire-cosplays i framtiden. Något annat vore ju galet! Det var första gången jag gjorde fler än en dräkt på ett år, och det var väldans spontant. Jag har inte så många jättebra bilder på den cosplayen. Jag vill göra om den någon dag.
 
Sedan har vi underbara Psycho Mantis från Metal Gear Solid. En man?! Jodå! När jag var liten och såg min storebror spela Metal Gear Solid tyckte jag att Psycho Mantis var häftigast i världen. Mycket på grund av hans bossfight. Den här cosplayen var en utmaning. Han är man, det är inte jag. Jag har (hade) långt hår, det har inte han. Och alla spännen och band! Men roligt var det, verkligen.
 
Efter Mantis har vi Sakura Kasugano. Det gick åt väldans många meter tyg att göra den lilla kjolen! Så. Många. Veck. Det var första gången jag klippte och stylade en peruk, och jag tycker den blev helt okej. Det var i och med den dräkten jag insåg att jag nog kan sy ändå, haha!
 
Och sedan har vi Little Sister från BioShock 2, min senast färdigställda cosplay. Eftersom jag bodde hemma hos min kära mor under de dagar jag jobbade förra sommaren var det svårt att hinna med cosplayen. Men den blev klar i tid! Jag kämpade på, även om det ibland blev lite mycket stress. Det var första gången jag sydde en klänning. Jag är väldigt nöjd med den här dräkten!
 
Åtta dräkter på fem år. Eller... nio dräkter. Om man nu räknar med den dam som bär dessa stövlar.
 
"Men vem är det här, varför är inte hon med på bilden då?!" Skarlet. Från senaste Mortal Kombat. Cosplayad 2011. Tre dräkter på samma år blev stressigt för mig, helt enkelt. Skarlet hamnade i kläm, och blev gjord i extrem stress. Det blev många uppgivna tårar under arbetet med den dräkten. Den blev aldrig helt färdigställd - det var många delar jag fick skippa. Däribland hennes axelskydd, som ändå är en viktig del av dräkten. Jag har därför valt att inte ge henne en kategori här på bloggen, och utesluter henne från bilden. Jag vill självklart göra klart den dräkten någon gång, men jag har så många andra dräkter jag vill göra också. Det finns inte tid till allt alltid, tyvärr.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Visst är det kul att titta tillbaks på sina alster o se hur man har utvecklat? :D
Well, jag gillade din Skarlet o tyckte vi var en cool grupp! ^^ Synd att du inte finner tid att göra klart den helt men jag förstår precis vad du menar! Så jobbigt att man inte hinner med allt ibland som man skulle vilja. :(

Svar: Verkligen! ^^ Det har gått ett bra tag sedan jag modifierade plagg ;) Vi var den häftigaste gruppen någonsin! =D
Vardagen kommer liksom i vägen för allt det roliga =(
Mlie-Redfield

2014-03-21 @ 19:59:15

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0