Dag 3~

3. Your most recent cosplay.
Som de flesta som följer min blogg vet är min senaste cosplay Little Sister från BioShock 2.
 
Fotograf: Sascha
 
Arbetet med dräkten tog ganska lång tid, speciellt eftersom jag hade fullt upp med pluggande under den första tiden med dräkten, och var upptagen med sommarjobb under de sista veckorna. Jag började med att sy klänningen i februari 2013 och jag var helt färdig med dräkten i juli - dagen innan jag skulle åka iväg till Närcon. Stressigt som sjutton, men det gick ju ändå! 
 
Cosplayen består av tre delar - klänningen, peruken och Big Daddy-dockan. Jag gjorde alla tre delarna från grunden. Peruken är ihopbyggd av två peruker för att den skulle göra sig bra i hästsvans. Även om jag är väldigt nöjd med dräkten vet jag att det är ett par saker som skulle kunna ha gjorts bättre. Men det blir en lärdom som man tar med sig till arbetet med nästa dräkt.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Det känns som det alltid finns något man skulle kunna ha gjort bättre när man färdigställt en dräkt, men som du säger, man får se det som en lärdom och utveckling! :)
Iaf, snyggt jobbat! Vi måste som sagt dra ut dig på en photoshot nån gång. :3

Svar: Det blir ju alltid så! Man lär sig någonting nytt på vägen som hade varit bra att kunna till en början.
Jaaaaa, det tycker jag verkligen! =D
Mlie-Redfield

2014-05-10 @ 15:47:30
Postat av: Danielkm

Grymt fin! Jag borde verkligen sätta mig och spela igenom spelen också, haha!
Instämmer, en photoshoot med en fräsig gruppbild på slutet vore nåt! =D

Svar: Tack! ^^ Det tycker jag du ska göra - i en Let's Play! =D Alltid kul att ha många fina bilder i cosplayen. Inte varit ute på en riktig photoshoot sen förra våren. Måste man ju göra något åt!
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0