Toy Day i Rapture, 2015~

 
Toy Day! Den dagen då jag, förutom att vara Raptures borgmästare, är julrenen Jingles medhjälpare. Men även om min egendesignade julklänning är jättesöt tillsammans med min björnmössa, passar det sig inte för någon som ska leka tomte i Rapture.
 
 
Det krävs ju så klart att en har på sig de officiella tomtekläderna! Jag har sparat mina i en låda sedan förra året. Annars finns de att köpa i stadens klädbutiker.
 
 
Fast utan skägget är jag bara borgmästaren, haha. Det krävs ju att alla delar är på för att en ska vara tomten.
 
 
Detta gäller även i Jingles ögon.
 
 
Dags för skägget igen då!
 
 
 
 
Väl iklädd tomtedräkten fick jag ta över Jingles säck med julklappar. Låt julklappsutdelningen börja! Jag hade redan innan pratat flitigt med mina bybor för att ta reda på vad de önskade sig. Så det var bara att ha anteckningen uppe och börja med det lätta först. Ingenting får ju gå fel!
 
 
Gloria hade önskat sig hade en vit möbel.
 
 
Det började ju bra!
 
 
Beckys önskning? En orange frukt... Haha!
 
 
Nämen! Molly kanske ser igenom skägget ändå?
 
 
Alla mina 10 bybor blev nöjda med sina julklappar. Yay!
 
 
Och jag fick också en present. Inte helt fel!
 
 
Utan skägget är jag bara Mlie i tomtens kläder.
 
 
Haha, ja, hon har ju en poäng där. Men hennes slutsats blev att jag helt enkelt berättade för tomten vad hon hade önskat sig.
 
 
Oops! Och Gloria spionerar på oss, haha! Åh, underbara Rapture. Tack för ännu en mysig Toy Day.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0