Awesome Games Done Quick~

Igår började en av årets höjdpunkter - Awesome Games Done Quick! De närmaste dagarna kommer olika speedrunners (speedrun = när man spelar igenom ett spel så snabbt det bara går) spela spel i förmån för välgörenhet. Det livestreamas dygnet runt. Det är lite som spelvärldens motsvarighet till Musikhjälpen. Under tiden som alla dessa runs pågår kan man donera pengar, som går till Prevent Cancer Foundation. Hittills har de fått in över $160 000  - och det har precis börjat! Om ni är nyfikna på vilka spel som kommer spelas den här gången är det bara att smyga in här för en komplett lista. Ett par runs som jag själv är väldigt pepp på att se är Silent Hill, Binding of Isaac och Rogue Legacy. (De två sistnämnda är schemalagda rygg i rygg - win!). Sen visar det sig om jag har möjlighet att se dem live eller om jag får kolla på dem i efterhand. 
 
Följer du Awesome Games Done Quick?
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Årets höjdpunkt helt klart! =D

Svar: Jaa =D Man blir lite frestad att speedrunna själv när man ser hur duktiga alla är.
Mlie-Redfield

2015-01-06 @ 10:55:36
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed
Postat av: opkij

Ja det har såklart blivit en tradition att se så mycket som möjligt av det här, efter att ha sett Castlevania 4 racet var jag tvungen att göra ett försök själv, 13 minuter segare vart min tid, bara fortsätta öva!

Svar: Det var ett riktigt roligt race att se - att så små missar kunde avgöra allt! Hehe, övning ger färdighet.
Mlie-Redfield

2015-01-06 @ 21:29:32

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0