En guidad tur~

Det har gått åtta år sedan jag började samla på Resident Evil. Åtta år av jakten på det perfekta tillägget till samlingen. I början var det enkelt - då var det ju bara att köpa allt, för då hade jag ju så mycket kvar att skaffa! Men allt eftersom åren gick samlade jag på mig mer och mer, och det blir allt svårare att hitta det där lilla extra till samlingen, som man blir extra glad av. En av mina favoriter i min samling är faktiskt min guidebok till Resident Evil 5. Som jag köpte en vecka efter att jag klarat ut spelet. Jag har satt postit-lappar på alla sidor för att lättare kunna slå upp just det jag behövde. Den var min guide till att kunna skaffa allt. Åtminstone i Resident Evil 5. Guideböcker har ändå en viss charm. Precis som annan tryckt skrift som har att göra med min samling. Under dessa åtta år som Resident Evil-samlare har jag köpt på mig en hel del guideböcker. Så idag tänkte jag ge er en (någotsånär) guidad tur genom den delen av min samling.
 
Vi börjar med de stora böckerna.
 
Längst upp till vänster finns min välanvända RE5-guide. Sedan har vi RE4 och Code: Veronica. På den nedre raden har vi två guideböcker till Resident Evil 2. För varför inte? Och så en till det allra första spelet.
 
Längst upp till vänster i den här bilden hart vi Resident Evil Archives I och II. De tar upp i stort sett allt som har att göra med Resident Evil-storyn, från 1960 till 2009. Väldans bra läsning! Sedan har vi guideboken till Resident Evil 6, och på raden nedanför har vi artbooken till densamma. Och artbooken och samlarversionen av guiden till RE5.
 
Och här har vi de lite mindre böckerna. Biohazard Marhawa Desire, som är en manga-prequel till Resident Evil 6. Den publicerades mellan 2012 och 2013. Sedan har vi Finish Resident Evil 5 today, som är en liten miniguide till spelet, en lika liten guide till det första spelet och en väldans röd bok till Code: Veronica. På raden nedanför har vi guider till Resident Evil 2, Code: Veronica och RE4 på japanska, och det första numret av en serietidning om BSAA. Och på nedersta raden har vi Resident Evil Fire and Ice, en till serie-bok och, till sist, guiden till Resident Evil Outbreak som jag köpte på Retrospelsmässan. Man kan hitta en hel del på åtta år!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Guideböcker är så mycket roligare än att springa till Gamefaqs. Önskar att jag hade några dock :)

Svar: Verkligen! Det blir en helt annan grej att vända på sidorna än att klicka runt på en hemsida ^^
Mlie-Redfield

2015-05-20 @ 18:53:41
Postat av: Sarah Sjöstedt

Många av dem var riktigt snygga! :) Den enda guideboken vi äger är Zelda Wind Waker HD som vi köpte i Japan förra året :P Vi har dock aldrig använt den, utan vi köpte den mer för den var så fin, haha!

Svar: Haha, det är ju också en anledning att köpa dem! =D
Mlie-Redfield

2015-05-20 @ 21:38:17
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: opkij

Jag ser att det fanns en del fina guider i serien, alldeles för ofta använder dom bara spelomslaget till guiderna med, speciellt dom amerikanska.

Svar: Håller med - ibland är bara guiderillverkarna riktigt slöa. Även om vissa spelomslag är väldans snygga ändå =)
Mlie-Redfield

2015-05-26 @ 21:21:30
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0