Jag har testat: Spirit Camera~
Då var det dags. Det första riktiga blogginlägget om 3DS-spelet Spirit Camera, som är ett sidospår i Project Zero-serien.
Spirit Camera the Cursed Memoir tar vara på det mesta 3DSen har att erbjuda. Gyro-funktionen, kameran, AR-funktionen... Med så många element känns det svårt att få dem alla att bli bra och fungera tillsammans.
Att de skickat med en AR-bok som ska representera den lila dagboken är dock en riktigt rolig idé. Vid vissa tillfällen i spelet måste en hitta den rätta sidan för att kunna fortsätta. Upplägget i spelet känns dock ganska hackigt, även om storyn är åtminstone lite intressant.
3DS-kameran är ju så otroligt högupplöst. Eller inte, haha! Min 3DS är av den allra första modellen, så den har ju några år på nacken. Typ 4.
Jag fastnade i en fight ganska så länge, mest eftersom min 3DS tappade kontakten med boken. Det är svårt att hålla den i fokus medan det finns fiender att besegra. Den tidigare gyro-funktionen som jag nämnde tidigare gör att en ibland måste vrida konsolen åt alla möjliga håll för att kunna se spöket. Med andra ord är det här inget spel som lämpar sig för en tåg- eller bussresa, haha.
Jag gav det sammalagt en och en halv timme. Det är ett minst sagt otympligt spel, men jag gillar ändå idén med det. Fast jag spelar nog hellre Maiden of Black Water på WiiU.
Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt
André gav också upp efter ett tag. Riktigt tråkigt att det kan bli så galet med ett spel som verkar så bra...
Svar:
Mlie-Redfield
Postat av: Joakim SpJ Olsson
Jag testade Andrés spel med i ca 10 minuter och helt ärligt ja idén är cool. Men FYYYYY FAN vilket skitspel. Att dom ens fick lov att göra det till nintendo 3ds fattar jag inte. Kameran e också grymt kass i 3dsen så det e var väl kört från början. Man vill ju inte spela detta på dagen.
Svar:
Mlie-Redfield