Vi har spelat: Animal Crossing amiibo Festival~

Alltså, Animal Crossing. Värdens mysigaste spelserie, även om den inte är ideal för de, som precis som jag själv, har separationsångest. I fredags släpptes det Mario Party-liknande spelet Animal Crossing amiibo Festival till WiiU, och jag och Andreas var ivriga på att testa det.
 
Och precis som med Animal Crossing Happy Home Designer så nöjer vi oss inte med att bara köpa spelet...
 
Vi måste ju ha alla underbara amiibos också!
 
Hur sött är inte det här spelet!?
 
Hela gänget samlat.
 
De är de finaste amiibos jag har sett. Så detaljerade, så himla fint gjorda. Och så söta!
 
Vi fick med tre nya amiibo-kort också.
 
Gjorda för just amiibo Festival.
 
De fick bo längst bak i vår fina amiibokortpärm.
 
Yay! Dags att spela!
 
Jag valde Isabelle, och Andreas valde Tom Nook. Det roliga är att händelserna i spelet varierar lite beroende på vilken karaktär man spelar.
 
Med hjälp av amiibokorten går det att bestämma vilka som ska bo i byn. Drömmen är att samla Raptures alla underbara invånare.
 
Den gladaste spelaren vinner. Alltså, hur gulligt kan ett spel bli? Åååh!
 
För att slå tärningen behöver spelaren hålla amiibon mot NFC-läsaren på WiiU-plattan.
 
Spelomgångarna sträcker sig över en månad, där olika saker händer varje dag. Här var Katrina på besök.
 
Jag lyckades hamna på en av hennes rutor, och fick välja ett kort. Varje gång någon av oss slog en tvåa, fick jag happy points.
 
Ju mindre pengar du har, desto ledsnare blir du. Låter ju lite halvsant ändå, haha! En är ju alltid gladast i början av månaden... Eller hur?
 
Yay!
 
En månad går väldans snabbt. En runda i spelet tar ungefär 45 minuter. När den första omgången är klarad är det fritt fram att själv välja vilken månad som ska spelas.
 
 
Jag vann! Yay! En sak som jag gillade med det här spelet är att vem som helst kan vinna, oavsett hur det har gått tidigare under rundans gång.
 
Som i måndags. Jag låg dåligt till hela rundan, tills jag, nära slutet, lyckades få ett pengaträd. Som gav mig 90,000 bells. Hoppsan!
 
Förutom huvudspelet finns det även en hel del minispel som kan låsas upp.
 
Som en frågesport! Med lite halvkrångliga regler som tar ett tag att vänja sig vid.
 
Allt som allt så tycker jag att Animal Crossing amiibo Festival är ett jättemysigt spel, som kanske bäst uppskattas av de som redan älskar denna underbara spelserie.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Ser väldigt fint ut. Och amiibosarna är ju verkligen toppendetaljerade!! Jag tror inte jag skulle köpa spelet själv (än) för jag undrar hur kul det blir i längden. Så jag hoppas du återkommer längre fram! :)

Svar: Jag funderar på samma sak - de flesta partyspel är ju bara kul någon gång i bland, sedan har en ju sett allt =/ Vi har spelat två rundor sedan det släpptes, haha.
Mlie-Redfield

2015-11-27 @ 17:41:51
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: opkij

Haha, snart passerar Animal Crossing-samlingen Resident Evil! Men fina var dom, jag får dock säga detsamma att jag inte känner mig så lockad att spela det just nu.

Svar: Hahaha, det finns nog risk för det! =D
Mlie-Redfield

2015-11-29 @ 20:04:54
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0