Vi har börjat spela: Animal Crossing Happy Home Designer~

Måste alla spel ha en så himlans lång titel? Haha! I fredags släpptes äntligen ett spel som jag och Andreas sett fram emot länge. Animal Crossing Happy Home Designer. Jag jobbade hela fredagen, och när jag väl kom hem sent på kvällen möttes jag av det här:
 
 
En massa godis! Inför denna dag hade vi köpt ett varsitt spel och ett hel låda med kortpaket. Vi ville ju så klart ha alla amiibo-kort.
 
 
I spelets bigbox finns så klart spelet. Och en NFC-läsare. Som i mitt fall var helt nödvändig, eftersom jag har en vanlig gammal 3DS. Andreas, däremot, gillar bara 3DSbigboxes, haha!
 
 
Och så fick man ett amiibo-kort i fodralet! Jag fick Digby, Isabelles bror. Så nästan Isabelle.
 
 
Och så var det dags för kortöppningen!
 
 
Andreas är en mästare på att bygga ihop såna display-lådor. Så stylish!
 
 
Det här var det första paketet vi öppnade.
 
 
Några minuter senare hade vi världens finaste amiibo-kort. Världens sötaste Isabelle!
 
 
Målet var som sagt att få alla korten.
 
 
Det var jag som fick öppna det allra sista paketet. Med bara två kort kvar som vi inte hade, var detta vårt sista hopp. Känn ingen press!
 
 
Vi fick alla! Det finns väldans få Rapture-bor i detta set, både av de som bor där just nu och alla de som någonsin har flyttat ifrån mig. Men Shari, Samson, Bella och Molly finns ju. Alltid något! Längtar tills jag har alla Rapture-bor i kortform.
 
 
Och här var våra dubbletter. Inte så jättemånga med tanke på hur många paket vi öppnade!
 
 
Och visst ja - det var ju faktiskt ett spel också, haha! Det tog oss runt 45 minuter att öppna och sortera alla korten. Efter en uppdatering a spelet var det dags att börja spela!
 
 
 
 
Jag hade en referensbild av Mayor Mlie redo när det var dags att skapa min karaktär. Efter att ha sprungit runt bland Raptures alla blommor som Mayor Mlie i två års tid kunde jag ju inte direkt börja spela ett Animal Crossing som någon annan! Frisyren som hon har på bilden till höger är en peruk. För att jag gillar rosetter. Och inte vill ändra på min originalfrisyr, hehe. Men frisyren till vänster är samma som hon har under peruken.
 
 
D'aaaaaaaaw!
 
 
 
Dags att bli en i gänget!
 
 
Och dags för första uppdraget som inredare!
 
 
Yay!
 
 
Nog trivdes jag! Efter detta inledande projekt har jag inrett ytterligare tre hus och en skola. Minst sagt det mysigaste spelet jag spelat på länge!
 

Kommentarer
Postat av: Paulina

Dom där spelen såg inte pjåkiga ut!

Svar: De är så himla härliga!
Mlie-Redfield

2015-10-05 @ 11:08:19
URL: http://nouw.com/paulinaste/
Postat av: Danny

Haha alla de korten påminner mig om tiden när jag samlade på Garbage Pail Kids kort! Synd (eller inte xD) att de inte gick att skanna =D

Svar: Haha, jag samlade nästan bara på Pokémonkort när jag var liten. Minns fortfarande hur de luktade i förpackningen xD
Mlie-Redfield

2015-10-05 @ 18:06:57
Postat av: SpeLinnea

Ååååååhhhhhhhhhhhhhhh alltså jag är så sugen på detta! Så fina kort också! <3333

Svar: Jaaaaaaaaaa! Så underbart spel!
Mlie-Redfield

2015-10-05 @ 18:15:07
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0