Et nytt Resident Evil är på väg~

Med HD-REmaken av Resident Evil Zero som släpps nästa år både för sig självt och i en bundle med HD-REmake, tänkte jag mig att det kanske inte skulle komma några fler spel i serien nästa år. Men jag hade visst fel. Kotaku skrev idag om ett nytt Resident Evil-spel som planeras släppas i Japan nästa år till PlayStation 4 - Biohazard Umbrella Corps.
 
 
Det är en multiplayer shooter. Det återstår att se om det släpps utanför Japan. Och om det är bra eller inte. Det är ju lite trist att Capcom vänder sin Resident Evil-kappa efter popularitets-vinden. Att göra en multiplayer shooter och döpa den till Resident Evil känns så otroligt långt bort från seriens första delar. Men vem vet - det kanske överraskar oss och blir Game of the Year. Det jobbiga blir ju bara för oss som förkortar alla Resident Evil spelens titlar. Det här blir ju logiskt nog REUC. Men det går ju inte - Umbrella Chronicles har ju redan den förkortningen. Hur tänkte ni nu, Capcom?
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Jag blev faktiskt besviken när jag såg konferensen i morse och dem visade detta. Vad händer med Resident Evil-serien? Men som du säger, det kanske bli en hit. Sen vet vi ju inte om det kommer hit.

Svar: Jag har väldans stora tvivel på det här spelet, och blir precis som du besviken av detta. Hoppas att det är vettigt spel åtminstone =/
Mlie-Redfield

2015-09-15 @ 16:19:19
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Danny

Jag har mina tvivel på den här titeln också. Undrar också vad som kommer hända med serien? Ogillar skarpt att de senare spelen är så action-fokuserade så jag hoppas att nästkommande del i "huvudserien" kan i alla fall snegla lite åt sina rötter: skräcken!
Eller så floppar spelet och serien går samma öde till mötes som Silent Hill T_T

Svar: Jag håller tummar och tår på att Resident Evil 7 blir ett toppenspel av rätt anledningar. Med mycket skräck. Om alla REmakes som kommer nu framöver (Zero HD och RE2) säljer bra, kanske Crapcom äntligen inser vad som gör Resident Evil så bra som det än gång var. Men jag tvivlar på et ;__;
Mlie-Redfield

2015-09-15 @ 20:19:56

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0