Princess Peach~

Min teckning av Princess Peach är äntligen klar. Och jag har fler work-in-progress-bilder att visa!
Det blev en väldans massa ändringar från original-linearten till den version av bilden som blev färglagd. Jag gjorde i stort sett om alla linjer från början, och gav henne ett helt nytt ansikte. När jag nästan var klar med alla färger i den första versionen, haha! Men det är det som är en av de stora fördelarna med att måla digitalt - allt går att göra om, hur många gånger som helst.
 
Här hade jag börjat med skuggningen i ansiktet. Och ju längre jag kom, desto mer kände jag att jag hade glömt något. Sedan insåg jag vad det var: jag hade ju glömt att måla klart hennes mun!
 
Sådär ja, mycket bättre. Den här teckningen har varit den längsta processen någonsin, med tanke på allt som behövde göras om. Och att jag innan idag inte ens hade rört den på två månader, hehe. Men nu är den klar - är ni redo att se hur den blev? Klart ni är!
 
Jag är så himla nöjd med hur den blev! Större version av bilden finns här.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0