Resident Evil 7~

Nu är det på väg. Under Sonys presskonferens på årets E3 visades det upp i form av en trailer. Resident Evil 7.
 
 
Min första tanke var att loggan var riktigt fyndig. Att det liksom blir 7 i romerska siffror i själva titeln. Men förutom det? Jag vet inte riktigt. Det är ju lite kul att det blir första persons-perspektiv. Det för en ju närmare skräcken. För skräck verkar det bli, åtminstone hoppas jag det efter att ha sett trailern. Spelet släpps i januari 2017, och än så länge har vi ju endast fått en enda trailer. Eller ja, en trailer och ett demo som är spelbart och gratis att ladda ner för de som har PlayStation Plus. Lika mycket som jag hoppas på att det här är en riktigt reboot, hoppas jag på välkända ansikten. Vi får se vilken riktning Capcom väljer med det här spelet. Jag hade förväntat mig en trailer till Resident Evil 2 REmaken, men blev istället överraskad av Resident Evil 7. Med biohazard i undertiteln.
 
Vad tyckte ni om trailern?
 

Kommentarer
Postat av: RobinUffe

Fenomenal trailer! Personligen blir det hit or miss för min del, dvs. det kan bli både hur bra/dåligt som helst. Jag HOPPAS att de vet vad de håller på med. Hoppas också detta fasansfulla hus ligget i Raccoon City. Ska spela demot ikväll :)

Svar: Hoppas det jag med! Någonting bekant, liksom. Som visar att det fortfarande är samma spelserie, fast bara i ny tappning. Jag har inte PSPlus, så vi får se hur jag gör med demot x)
Mlie-Redfield

2016-06-14 @ 16:51:36
Postat av: Danny

Resident Evil möter Silent Hill? Det var min spontana tanke när jag såg trailern. Jag är försiktigt positiv. Är väldigt cynisk när det gäller trailers under E3 men det här kan bli bra. Vi får se =)

Svar: Men faktiskt! Hoppas att det blir någonting liknande av det också x) Precis - det måste ju nästan vara storslaget när det är på E3. Mycket kan hända innan januari.
Mlie-Redfield

2016-06-14 @ 17:43:42
Postat av: Sarah Sjöstedt

Jag älskade trailern! Fick gåshud när loggan kom fram och efter att ha testat teasern igår är jag ännu mer positivt. Jag tror att detta kommer bli skitbra. Det var längesen ett spel fick mig att skrika till och hoppa av rädsla. Stämningen var klockren. Jag hoppas att det håller hela vägen. Men jag är väldigt positiv till detta :)

Svar: Blir peppad av att läsa din kommentar! Ska ge mig på att testa demot själv så fort jag kan. Men är så glad över att det är mer åt skräckhållet.
Mlie-Redfield

2016-06-15 @ 16:15:04
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: opkij

Kul att "din" serie lever och dök upp på E3!

Och jag håller med om att det var en inbjudande trailer, det blir att skynda på projektet att spela igenom serien så man kanske är redo när väl sjuan släpps!

Svar: Verkligen! Haha, hur många spel har du kvar i det projektet? =)
Mlie-Redfield

Postat av: opkij

...fortfarande hela serien kvar, host host.

Svar: Haha, då är det bara att börja köra!
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0