Var med och fira med P3 Spel~

Nu på tisdag är det hela 20 år sedan det första Resident Evil-spelet släpptes i Japan. Som nog de flesta som läser min blogg vet, så tycker jag väldans mycket om denna spelserie. Jag har ju trots allt samlat aktivt sedan 2008. I veckans avsnitt av P3 Spel, som sänds idag klockan 18:03, firas seriens 20-års jubileum. Förutom att prata om seriens läskigaste ögonblick, kommer ni som lyssnar även få följa med hem till mig och höra mig prata lite om min samling tillsammans med P3 Spels programledare Angelica Norgren.
 
 
Klicka på bilden (eller här) för att läsa mer om veckas avsnitt. Klockan 18:03 sänds avsnittet i P3 - in och lyssna vet jag! Det är ju inte varje dag en spelserie fyller 20 år!
 

Kommentarer
Postat av: opkij

Det hann gå en vecka till men jag har lyssnat på avsnittet nu och det var riktig kul att du fick vara med på ett hörn även om det var ett litet hörn, hehe.
I övrigt så vart jag riktigt sugen på att spela serien igen, planen var ju att göra det förra hösten men det vart tyvärr inte av. Kanske är det en bättre ide att spela en del i taget istället för allt i ett sträck som jag hade tänkt.

Svar: Att dela upp låter som en bra idé. Annars blir det svårt att komma ihåg vad som hände i vilket spel, hehe x)
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0