Retrospillmessen, 2016~

 Vi hade riktigt kul på helgens Retrospillmessen, och vi är minst sagt trötta efter en lång busstur hem från Norge. Efter en dags vila kände jag att det var dags att visa upp bilderna jag tog under helgens äventyr!
 
 
Det som både jag och Andreas såg mest fram emot med mässan var att träffa alla YouTubers som var där. Här poserar jag med Dex The Swede!
 
Den fantastiske Pappas Pärlor var på plats på mässan. Han hade tagit med sig väldans många av sina häftiga pärlkreationer. Som dessa söta Pokémons.
 
 
Hans tavlor är så häftiga!
 
En DS byggd av pärlor? Varför inte! Det är alltid lika kul att spana in hans pärlade verk.
 
Vi träffade Jirard The Completionist - en av de YouTubers som tagit sig ända från USA till Norge! Lite chockerande att Andreas hade mer skägg än honom dock, haha!
 
Självklart ville jag också vara med på bild!
 
Här har vi ännu en konstnär - Slusk. Han målar sina tavlor för hand, och de är helt fantastiska!
 
Den här tavlan som föreställer Shovel Knight och Shield Knight är bara så himla fin!
 
De här fyra Shovel Knight-fienderna fick följa med oss hem. De passade bra in i vår hall!
 
Men vad är väl en spelmässa utan spel? Här visar jag upp två PlayStation 2-spel som jag lyckades hitta. Onimusha 2, som är en del av min barndom, och Forbidden Siren, som jag länge velat testa. Nöjd Mlie!
 
Hittade denna fina Sora från Kingdom Hearts, men den var lite för dyr för min stackars plånbok.
 
Samma butik som ovan, Neo Tokyo, hade en hel del asiatiskt godis. KitKat i smaken grönt té har vi testat förut - så annorlunda, men så gott.
 
Så mycket godis - ville bara testa allt!
 
Det jag köpte från den butiken blev dessa fem Animal Crossing amiibo-kort (jag sprang tillbaka dagen efter och köpte en till). Det är några av de som bor eller har bott i min stad, Rapture.
 
En till YouTuber - Pat the NES Punk!
 
Andreas köpte skivor och fick dem signerade av Brentalfloss. Han ger spelmusik låttexter, och de är väldans roliga.
 
Och så en bild!
 
Här har vi det sista YouTube-gänget - The Game Chasers. Det var riktigt kul att kunna träffa all dessa personer som vi tidigare bara sett på video!
 
 
 
Andreas fick sin New 3DS signerad av Jirard! På insidan, under coverplaten, så att det inte slits bort.
 
 
 
Det fanns även ett litet museum på mässan.
 
Massa Pokémon!
 
Vi hittade den här snygga boxen.
 
Som vi bara var tvugna att fotas med, haha!
 
Det var det jag hade för den här gången. Tack Retrospillmessen, för en rolig mässa. Vi kanske ses igen nästa år!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Wow vilka YouTubekändisar ni träffade! Och jättefina bilder. =)
Nu när ni tog er ända bort till Norge för den här mässan är ju steget över Atlanten till PAX, MAGFest och alla de andra mässorna inte lika stort längre! xD

Svar: Ja, det var så häftigt! ^^ Tack så mycket =DHahaha, vi får se hur det blir i framtiden - det skulle vara hur kul som helst att gå på någon av de mässorna!
Mlie-Redfield

2016-05-17 @ 20:02:22
Postat av: Slusk

Tjusiga bilder!
Tack för de snälla orden och länken! Riktigt kul att få säga hej.

Svar: Tack! Så lite så =D Det var kul att träffa dig irl ^^
Mlie-Redfield

2016-05-17 @ 22:26:08
URL: http://faceboook.com/sluskafan
Postat av: opkij

Det är tur att ni var där och förevigade mässan, massa fina bilder men höjdpunkten måste ändå vara när
hiro byggde ett torn av DS-spel i Gaminggrannar-videon, haha!

Att träffa youtube-kändisar är inget som skulle locka mig till en mässa men kul att dom var där och att ni fick träffa dom alla.

Svar: Haha, ja, det blev ett väldans fint torn!
Alla gillar vi ju olika =)
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0