Den är äntligen här~

För ungefär ett och ett halvt år sedan beställde jag en ny grej till min samling. Med motivation från det tillfälle då en sak som jag jättegärna ville ha i min samling var slutsåld när jag väl bestämt mig, kunde jag inte låta även denna komma undan. Så jag beställde den. Utan att riktigt veta var jag skulle ställa den när den kom fram, haha. Det var tänkt att den skulle skickas ut från tillverkaren förra hösten. Men den kom aldrig. Jag försökte höra av mig till dem, men utan att få något bra svar tillbaka. Så jag blev minst sagt överraskad när jag fick ett mail från dem för någon vecka sedan att det var dags att betala den. Idag fick jag äntligen hämta den.
 
Den här stora och otympliga lådan vägde 8,3 kilo.
 
Jag blir alltid lika glad när jag ser de här lådorna. Det var inte det lättaste att få ut den ur ytterkartongen, haha.
 
Så himla fin låda! Det är väl inte så svårt att gissa vilket som är mitt favoritmonster i Resident Evil-serien, med tanke på hur min bloggheader ser ut, hehe.
 
Och här har vi dagens stjärna - min Licker. Eller ja, åtminstone ett print av den. Som en liten teaser!
 
Den är så otålig på att komma ut ur lådan!
 
Min fina Licker är nummer 17 av 150. Så himla häftigt att ha en av de första som gjordes!
 
Åh, den är så himla cool. Tungan låg för sig själv i lådan så att den inte skulle gå sönder. Väl inplastad.
 
Så här ser den ut med alla delar på plats! Jag blev väldans överraskad när jag såg hur mycket den vägde. Helt klart en av de häftigaste sakerna i min samling.
 
För att visa hur massiv den här Lickern faktiskt är, ställde jag den bredvid mina andra figuriner från Hollywood Collectibles. Bara plattan väger bly, haha! Och den viktiga frågan är fortfarande: var sjutton ska jag ha den?
 
Det är ju lite fullt i min Resident Evil-hylla. Några av mina andra figurer har redan fått en plats i min klädkammare för att det är så fullt här. Och den här klumpen väger ju trots allt 8 kilo. Aja, nu har jag den åtminstone här hemma. Vi får se vart den hamnar senare!
 

Kommentarer
Postat av: Jerry Olsson

Åh, vilken läcker Licker! Härligt att du fick nr.17 dessutom!

Svar: Jaaa, så glad! =D Jag har lärt mig genom åren att fråga snällt, hihi. Har 26/500 på Jill, och 50/250 på zombie-hunden.
Mlie-Redfield

2016-09-09 @ 09:51:44
Postat av: Sting

Wooow, vilken stor Licker! Men den ser ju riktigt najs ut, hoppas du finner plats för den så att den får synas. ^^

Svar: Den är enorm! Tack, det hoppas jag med, haha! =D
Mlie-Redfield

2016-09-09 @ 09:53:43
Postat av: Kiika

AAAH NICE!! *u*
Gud vad söt <33 Riktigt snygg också ;u; <3

Svar: Såååå himla glad!
Mlie-Redfield

2016-09-09 @ 17:37:29
Postat av: opkij

Oj! Där var den till sist, verkligen kul och en riktig utstickare i samlingen.

Skönt att den överlevde frakten och att dom hade tänkt på tungan, otur att du både måste hitta en plats för ett 8 kilos monster och orginalkartongen, huhu.

Igen, riktigt cool!

Svar: Ja, verkligen tur - hade ju kunnat gå mycket värre =)
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0