Jag har börjat spela: Resident Evil 7~

Och än så länge är det helt fantastiskt. Eftersom jag ändå råkar samla på den spelserien kunde jag ju inte hålla mig borta från samlarutgåvan av Resident Evil 7. Så den förhandsbokade jag, och sedan var jag först in att hämta ut spelet imorse, precis när affären öppnat. Innan jag gick iväg kände jag mig faktiskt lite nervös. Det är ju trots allt det första Resident Evil-spelet på många år som jag sett fram emot att spela. Och som faktiskt har fått bra betyg! Så jag hade minst sagt höga förväntningar. Både på samlarutgåvan och på själva spelet.
 
Och vid första anblick såg det helt klart bra ut!
 
Med ett helt hus!
 
Och en riktigt vidrig USB-sticka. Vad mer finns i lådan?
 
En jättefin artbook, som innefattar i stort sett alla Resident Evil-spel. Riktigt fin! Och sedan, i de ljusa kuverten, låg det ett par extra inlays till spelet, och ett par litografier. Och en kod för DLC. Baksidan av huset har ett ställ för spelet. Jag tyckte att det var ett roligt tillägg. Än så länge står huset kvar på golvet framför hyllan, men jag hittar nog en plats till det snart. Hoppas jag, haha! Resident Evil 7 är mitt 103:e Resident Evil-spel.
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Står den på golvet? =O Då gäller det att inte snubbla på den när man ska upp på natten! xD

Svar: Haha, för tillfället åtminstone x) Den står dock inte så mycket i vägen ^^
Mlie-Redfield

2017-01-24 @ 21:02:39
Postat av: Marie

Vad häftig! Alltid så kul att skaffa sig samlarutgåvan, coolt då man fick huset med. :D
Kommer antagligen inte att skaffa det själv, men håller åtminstone på att kolla igenom en playthrough, så det är ju alltid något. :)

Svar: Ja, helt klart! ^^ Playthrough är ett bra alternativ till att inte spela själv =) Då kan en ändå uppleva spelet.
Mlie-Redfield

2017-01-24 @ 22:30:19
URL: http://mariiri.blogg.se
Postat av: opkij

Ojojoj, kul att du gillar spelet hitills men den där utgåvan var ju också minst sagt fantastik, jag hade helt missat att det släpptes en så fin. Bara boxen och artbooken är imponerande men att få med HUSET måste vara bland det bästa man fått i en samlarutgåva! Hoppas det kan få en plats att stå framme på som inte är golvet, hehe. Jag fick själv möblera om en del i samlingen för att få plats med Last Guardian och den figuren, men huset tar nog ändå priset.

Svar: Ja, det var jättekul att det var så pass fint som det var! Det får nog plats någonstans ^^
Mlie-Redfield

2017-01-25 @ 23:29:42
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/
Postat av: Sarah Sjöstedt

Vilken häftig utgåva! Snart dags att köpa en hylla till kanske :P Börjar bli trångt bland dina grejer ;)

Svar: Haha, det finns inte ens plats för en till hylla x) Skulle behöva ett helt rum typ. Har mer än vad som står i hyllan redan. Oops x)
Mlie-Redfield

2017-01-27 @ 10:59:56
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0