Retrospelsmässan, 2017~

I lördags var det dags för en av årets bästa dagar - Retrospelsmässan. Med en ny lokal och nya öppettider. Vi hade, som vanligt, riktigt kul på mässan! Vi längtar redan till nästa år.
 
Och vi var ju inte direkt de enda som var pepp på att Restrospelsmässan var tillbaka. Det var lång kö innan mässan öppnade, men i år var kön inget problem under dagen. Alla som ville komma in kunde komma in! Snabbt och enkelt. 
 
 
Jag fick en jättefin Bubble Ghost-tavla från Slusk! Han hade som vanligt med sig riktigt snygga tavlor. 
 
Och Voonilipton fick den "berömda" Storfmus-magneten från Projekt Game Boy. Så kul!
 
Andreas är glad över att vara tillbaka på Retrospelsmässan.
 
Jag passade på att ta lite behind the scenes-bilder när GamingGrannar filmade sin videoblogg om mässan. Här intervjuar de Alexander "BG" Berggren -  grafisk designer för det härliga spelet Alwa's Awakening.
 
Jag köpte en poster, och fick den signerad av hela teamet på plats. Och en bild!
 
Och så träffade vi Robin och Filippa från Par i Pixlar, som inte hade varit på RSM tidigare. 
 
Och jag träffade en mina bästa internet-vänner, Danny, för första gången! Yay!
 
Vi träffade våra vänner Lene och Robin igen. Alltid lika härligt! 
 
Vi lyckades hitta Lurx också!
 
Och Linnea!
 
För den som gillar plushies (som jag) fanns det mycket fint på mässan. 
 
Och det fanns ju, så klart, en väldans massa spel!
 
 
Det gick även att spela arkadspel och flipper! 
 
Andreas ställde upp i Tetris-tävlingen, men det blev tyvärr ingen vinst. Det var även, som vanligt, en tävling i Super Mario Bros 1.
 
Och mer spel! 
 
Andreas passade på att testa spelet Wünderling, av Retroid Interactive. Det har inget releasedatum än, men det ser helt klart lovande ut.
 
Sedan var mässan slut för i år. Det blev en riktig heldag för oss, och att det fanns foodtrucks utanför mässlokalen gjorde lunchandet enkelt.  
 
Vi är så himla nöjda med årets mässa! Nu ser vi fram emot RSM 2018. Hype! 
 
Här har vi min lilla loot från mässan: en signerad Alwa's Awakening-poster, diverse Resident Evil-saker som jag fick, en Sylveon-plushie, Bubble Ghost-tavlan från Slusk, och två spel. En riktig blandning! Tack för den här gången, Retrospelmässan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Ja hjälp vad kul det var! =D Men den stora frågan är: Blev det nån hotellfrukost sen? =)

Svar: Haha, OM det blev hotellfrukost! Hur mycket som helst! =D Den var riktigt bra.
Mlie-Redfield

2017-05-01 @ 16:18:01
Postat av: Pierre

Var verkligen hur kul som helst. Alltid lika trevligt att ses!

Svar: Tack detsamma! =D Nu ser vi fram emot nästa mässa ^^
Mlie-Redfield

2017-05-01 @ 19:07:00
Postat av: Sarah Sjöstedt

Åh vad det ser mysigt ut! Så synd att vi missade det i år. Förhoppningsvis så kan vi komma nästa år :D Planer på att komma ner till Retrospelsfestivalen i Malmö i September? :)

Svar: Det var trist att ni inte kunde komma, men det blir fler gånger <3 Ja, vi funderar på det! Har ju hört så många bra saker om mässan - klart vi blir nyfikna! ^^
Mlie-Redfield

2017-05-02 @ 13:23:54
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Sarah Sjöstedt

Åh! hoppas ni kommer ner! Behöver ni sovplats så finns det hos oss. Så slipper ni strula med hotell osv. Bussen till malmö går precis utanför oss samt att vi bor 5 minuter från stationen om man hellre vill ta tåg. Sen har vi även bil :D

Svar: Tack för erbjudandet! =D Vi får se hur det blir ^^
Mlie-Redfield

2017-05-02 @ 18:34:44
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0