Retrospelsfestivalen, 2017~

I början på september åkte jag och Andreas till Retrospelsfestivalen för första gången. Vi har hört mycket gott om mässan genom åren, men aldrig känt att vi har kunnat ta oss så långt för att gå på en spelmässa - den är ju trots av i Malmö. Men i år blev det äntligen av! Och vi hade riktigt kul på mässan.
 
Och det hade nog alla de här personerna också!
 
 
Och jag fick träffa Linnea igen, yay!
 
Världens bästa Slusk var på plats med sina fantastiska tavlor.
 
 
 
Och Pappas Pärlor hade med sig sina pärl-kreationer.
 
 
Andreas var glad över att kunna plocka upp spelet Rope & Bombs av Team Lampoil. Det är ett nyutvecklat Game Boy-spel som är riktigt charmigt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elden Pixels var på plats och sålde soundtrack och tröjor från spelet Alwa's Awakening. De hade ett mäss-exklusivt demo med en tillhörande tävling - att klara av demot så fort det bara gick. Andreas bytte om till sin nyköpta tröja så fort han kunde. Jag kunde inte motstå frestelsen och köpte en jag med.
 
Och ett signerat soundtrack, yay!
 
Andreas medverkade i Level Ups livesändning på mässan, där han spelade igenom Shadow Warriors på Game Boy och pratade lite om Projekt Game Boy
 
Vår lunch var, inte så otippat, falafel! Och WOW vad mycket godare det var i Malmö än här i Örebro. Vi hade med oss Seb och Lurx som lunchsällskap. Det var helt klart ett lyckat första besök på Retrospelsfestivalen! 
 

Kommentarer
Postat av: opkij

Här tjatade man om att få se bilder så tog det ändå en månad att kommentera dom, hehe.

Egentligen är jag inte så ledsen att jag missade mässan men det finns många jag hade velat besöka i malmö och i samband med mässan hade varit perfekt.

Men fina bilder och det ser ut som att ni hade det lika trevligt som vanligt, tröjorna blir man såklart lite avundsjuk på!

Svar: Tack för kommentaren! =)
Mlie-Redfield

2017-10-14 @ 13:11:53
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0