Resident Evil 2 fyller 20 år~

Idag, 21/1-2018, är det 20 år sedan Resident Evil 2 släpptes. Det spelet är ett av mina absoluta favoriter. Och jag har alldeles nyss spelat igenom alla fyra scenarios i Resident Mlievil på min twitch-kanal. För 20 år sedan var jag inte gammal alls. Ändå minns jag att jag satt med och såg på när min storebror spelade (bland annat) Resident Evil 2. Och det var ju så himla häftigt. Och läskigt! 
 
 
Dagen till ära plockade jag fram allt Resident Evil 2-relaterat jag har i min samling. Eller ja, det saknas ett par posters, men de får vara med en annan gång. 
 
I augusti 2015 släpptes en video, där Yoshiaki Hirabyashi avslöjade att det äntligen kommer komma en REmake av Resident Evil 2. Någonting som det har ryktats om ända sedan det första spelet i serien fick sin REmake 2002. Idag, på Resident Evil 2:s 20-årsdag, sägs det att vi kommer att få reda på någonting om Resident Evil 2 REmake. Och jag hoppas verkligen att det stämmer! Och jag hoppas verkligen att Resident Evil 2 får den fantastiska REmake som det förtjänar.
 
Grattis på 20-årsdagen, Resident Evil 2!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Jag har aldrig spelat RE2 så jag hoppas Remaken släpps snart så jag får spela det :D

Svar: Jaaa!! RE2 är så himla bra =D Hoppas du kan spela det snart då! ;D
Mlie-Redfield

2018-01-21 @ 19:32:02
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0