Retrospelsmässan, 2018~

I lördags var det dags för årets bästa dag - Retrospelsmässan! (RSM). Jag tog extremt många bilder under mässan. Och det var först igår som de alla blev färdigredigerade. Så nu kan jag äntligen visa dem, yay! Jag vill även passa på att nämna att ljuset inne på mässan var ganska gult, och jag redigerade dem så gott jag kunde.
 
Vi börjar med den här bilden på världens bästa sambo. Andreas hittade ett par Game Boy Color-spel. Så söta!
 
Och så var det dags för ännu en selfie med underbara SpeLinnea! Att ta en selfie med henne är något jag ser fram emot inför varje mässa. 
 
Så klart så fanns Slusk på plats på mässan - de här gången hade han en hel vägg att hänga upp sina tavlor på! Och det såg minst lika fantastiskt ut som vanligt. Så himla fina tavlor!
 
 
Den här tavlan var så himla cool!
 
Och den här var så häftig att jag inte ens vet vad jag ska skriva. Slusk är så otroligt duktig!
 
Nio tavlor ihopbyggda till en.
 
Och till sist en supergullig Kirby! 
 
Jag passade på att smygfota när Andreas och David spelade in en video för GamingGrannar.
 
Och jag hittade minsann någonting till min Resident Evil-samling! Vilken då? Det får ni se senare!
 
TheMexicanRunner (TMR) kom till mässan, och det var så himla kul att träffa honom! Speciellt eftersom det var hans NESMania som var inspirationen till Andreas Projekt Game Boy (final nu på söndag - 18:00). Andreas fick sitt Battle Toads till Game Boy signerat - spelet som TMR valde i Projekt Game Boy. Senare intervjuade Andreas TMR för GamingGrannar.
 
Jag passade så klart på att ta en selfie!
 
Vi träffade på Rickard, Grusove, Kelloggs och Exlo. 
 
Och vi fick skriva på Grusoves tröja.
 
 
 
 
Spel & Sånt fanns på plats!
 
Geeky Gals höll i tävlingarna på mässan. 
 
 
Förutom den stora lokalaen, marknaden och tävlingarna hölls, fanns det i år en till lokal. Där fanns bland annat indieutvecklare, flipperspel och speedruns!
 
Det var riktigt häftigt att se TMR spela live på mässan!
 
 
Vi hann även se när dxtr körde en speedrun av Batman!
 
 
Passade även på att än en gång fota Elden Pixels. De visade upp Alwa's Awakening till Nintendo Switch!
 
 
Vi träffade Dennis också!
 
Sedan blev det dags för gruppbilden för Projekt Game Boy! Andreas visade var fotograferingen skulle ta plats.
 
Och gruppbilden! Så himla kul att så många ville vara med! Fotograf: Daniel Engdahl
 
 
Vi sa hej till Neffets!
 
Och jag tog en selfie med Hampsche och Maristair!
 
Vi träffade COOLKID och kkorvis!
 
Och tog en selfie med dxtr!
 
Och Robin!
 
Och Linda, Rickard och Grusove!  
 
Och Nize och Slusk! Jag har aldrig tagit så här många selfies på RSM, hihi. Det var superkul!
 
Speedmouse!
 
Pixel-Shirts var på plats på mässan!
 
Med en massa tröjor och tryck!
 
Och Retro Overlays! Med världens finaste glas!
 
Vi har en uppsättning av S.T.A.R.S.-glas som vi köpte för ett par år sedan. 
 
De sålde muggar på mässan också!
 
Japon! Så himla bra bild!
 
 
En massa Turtles!
 
Stråkorkester! De spelade en massa spelmusik.
 
 
 
 
 
 
Dunderpatrullen hade en spelning!
 
Slusk verkade nöjd med dagen!
 
Mässan avslutades med en spelning av Machinae Supremacy. Dagen gick så himla fort - även fast vi var där hela dagen!
 
Efter en lång mässdag passade vi på att ta och äta lite pizza med det här härliga gänget.
 
Och så avslutade vi kvällen med lite att dricka. Fotograf för bilden ovan: Rickard.
 
Retrospelsmässan 2018 var en helt fantastisk dag! Jag tog extremt många bilder, men ändå känner jag att jag hade velat fota ännu mer. Det var riktigt kul att ta en massa selfies, så det blir det nog på mässor även framöver. Och som avslutning på blogginlägget har vi min lootbild:
 
En massa saker till min Resident Evil-samling! Och så ett minneskort till GameCube och en Animal Crossing-nyckelring. Och Sabrina till Game Boy Color. 
 
Tack till alla som vi träffade under dagen! Hoppas att vi ses även nästa år!
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

vilken rolig mässa!

Svar: Ja, det var det verkligen!
Mlie-Redfield

2018-06-02 @ 09:07:23
URL: http://nouw.se/islycka

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0