Jag har börjat spela: The Sims 4~

Såååå... det hände en grej. Jag har visst börjat spela The Sims 4.
 
Jag hade det allra första Sims-spelet på engelska när jag var liten, och så minns jag att jag fick The Sims 2 i julklapp 2004. Jag spelade RIKTIGT mycket Sims 2. Så mycket att den första skivan till slut fick lite sprickor så att jag inte kunde spela det. Jag minns att jag målade upp mina simmars släktträd i min dagbok. Helt normalt, haha! Sedan kom ju The Sims 3. Och det tog många år innan jag ens testade det. Jag kände att det inte kunde vara ens i närheten så bra som tvåan - som ju i mina ögon varit perfekt. När jag så väl köpte Sims 3 gillade jag det inte alls. Det var förvirrande att ens flytta runt kameran. Det var krångligt, och alldeles för annorlunda. Med ett ledset Sims-älskar-hjärta avinstallerade jag det, och spelade det aldrig igen. The Sims 3 var inte alls det jag ville att det skulle vara.
 
Så släpptes The Sims 4. Jag fick höra om att grundspelet saknade alldeles för mycket saker, att de bara ville sälja en massa expansioner och set med saker och kläder. Så jag köpte inte det heller. Förrän för bara någon månad sedan - när det var på rea. Det var för bra pris för att motstå. På grund av mina dåliga erfarenheter av The Sims 3 tvekade jag dock lite ändå. Men jag köpte det. 
 
Och nu kan jag knappt sluta spela det. The Sims 4 är precis som jag minns att tvåan var, men mycket mer välpolerat. Byggläget är min nya favorit, haha. 
 
 
Så här ser mitt rosa hus ut, där mina nuvarande simmar bor. Jag renoverade det helt i helgen - killen flyttade in hos tjejen alldeles nyligen, så då behövdes mer plats. Och helt utan fusk-pengar - mina simmar jobbar hårt, haha.
 
Kanske visar er insidan av huset en annan gång - nu ska jag fortsätta spela!
 
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0