Fake your death~

År 2013 slutade My Chemical Romance att vara ett band. Jag hittade dem genom musikvideon till Welcome to the Black Parade när jag gick i högstadiet. Jag fastnade genast för hur otroligt medryckande låten var, och blev ett fan. År 2011 såg jag dem live i Stockholm under turnén för Danger Days - The World Contamination Tour. Och som sagt - två år efter att jag äntligen lyckats se dem live slutade de vara ett band. 
 
Trodde vi.
 
Den sista låten som My Chemical Romance släppte var Fake Your Death. Vilket är precis det de gjorde. Förra veckan, på självaste Halloween, utannonserade bandet att de ska uppträda live i Kalifornien i december senare i år. Det som är så häftigt med det är att det är just då som Danger Days utspelar sig.  
 
 
En av mina gamla MCR-tröjor visste om det här hela tiden. 
 
De har alltså hintat om den här konserten sedan innan de bröt upp. Och nu har de även konserter i Nya Zeeland, Australien och Japan i vår. Jag hoppas så klart på att de återvänder till Stockholm! Det är en häftig och märklig känsla när ett av ens favoritband plötsligt återuppstår efter 6 år, haha. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fox

My chemical romance det var längesen man hörde dom :O

2019-12-20 @ 23:09:47
URL: http://https://www.nicklasfox.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0