Mina slumpade barn~

Som ni kunde läsa i det förra blogginlägget har jag börjat streama en utmaning i The Sims 4 som heter The 100 Baby Challege. Målet är att ens sim, som kallas för Matriarch, ska få 100 barn med olika föräldrar. Inspirationen till att jag ville göra den här utmaningen kommer från Buzzfeed Multiplayer på YouTube, där Kelsey Impicciche i skrivande stund nästan har nått halvvägs i utmaningen med sina 46 barn. (Här är länken till Kelseys 100 Baby). Mitt egna försök har ändå gått ganska smidigt. Om man bortser från den stora branden som baby-huset drabbades av i första delen. På fredag föder vår Matriarch Emma sitt 10:e barn! Och på tal om barnen så är det ju dem som det här inlägget främst ska handla om. För det har egentligen inte gått så smidigt med alla barnen. 
 
I utmaningen ska barnens ambition och deras egenskaper slumpas fram. Detta så klart för att kunna göra allting svårare för spelaren. Jag blev snabbt fäst vid mina digitala barn - vilket jag skulle få ångra senare. Men vi börjar med någonting positivt!
 
 
Familjens första jul var supermysig. Från vänster ser vi: Emma - vår Matriarch, Eleonora - vår första blondin, Derrick - vår första son, Athena - min favorit men alla barnen är (inte egentligen) mina favoriter, och Leila - vår äldsta. Vi njöt av den härliga tiden då vi hade två tonåringar som kunde hjälpa sin mamma städa lite i huset. Och ännu bättre blev det när även Eleonora blev en tonåring! Jag såg inte fram emot att få mina två äldsta att flytta ut, men Leila var snart på väg mot sitt eget hem. Jag behöll Athena lite längre, bara för att. Åtminstone tills jag kände att det var dags för mig att släppa taget om henne med. 
 
Men nu ska vi prata om barnen. Först ut har vi Leila:
 
 
Vårt äldsta barn. Alla egenskaper och deras ambitioner ska som sagt slumpas fram. Som småbarn var hon petig, och när hon åldrades till barn fick hon egenskapen ordentlig. Sedan fick allting en oväntad vändning när hon som tonåring fick ambitionen "Samhällets fiende", som gav bonusegenskapen usel. Som pricken över i:et blev hon en barnhatare som tonåring. Så hon var ständigt på dåligt humör bland alla sina småsyskon.
 
Athena:
 
 
Min favorit! Till en början. Hon var ett vilt småbarn, och precis som sin syster blev hon ordentlig som barn. Hennes ambition är att bli en "Mästermixolog". Som tonåring fick hon egenskapen matvrak. Vi hade lyckats uppfostra ett vettigt barn. Trodde vi. När hon blev ungdom fick hon egenskapen ond. Min plan att ha henne kvar i huset lite längre kändes inte så lockande efter det.
 
Eleonora:
 
 
Eleonora var ett petigt småbarn, och som barn blev hon en nörd. När hon blev tonåring fick hon ambitionen "Mästarmetare", och fick egenskapen insider. Även den här gången andades jag ut över att hon blev ganska bra trots allt. Men Eleonora blev ond hon med, när hon blev ungdom. Noll tur med alla de slumpade egenskaperna.
 
Derrick:
 
 
Vår första son! Han var ett självständigt småbarn. Som barn blev han utåtriktad, vilket kändes passande för honom. Hans ambition som tonåring blev "Frilansbotaniker", och han fick egenskapen svartsjuk. Och det är helt klart bättre än att vara ond! Längre än så har vi inte kommit med Derrick - på fredag får vi se om han till slut blir lika ond som sina syskon.
 
Julius:
 
 
Ännu ett petigt småbarn! Egenskapen han fick när han åldrades till barn är hetlevrad. Och jag har tappat räkningen på hur många gånger han har förstört familjens fina dockhus. Även han kommer att utvecklas mer på fredag. Men än så länge är han ju inte så pjåkig. 
 
Jack:
 
 
Precis som de flesta av sina sykon var han ett petigt småbarn. Han blev en nörd som barn. Hans klädstil är ju bara för underbar! På fredag väntar nog tonårstiden för vår julklädda son.
 
Alexia:
 
 
Än så länge är hon bara ett småbarn. Och så söt! Givetvis är hon petig. Förmodligen blir hon väl ond till slut hon med - om inte annat för att leva upp till den karaktär som inspirerade mig att lägga in namnet på listan (Alexia Ashford från Resident Evil Code: Veronica X). Vi får se mer av hennes utveckling till förmodad slutboss på fredag,
 
Ian:
 
 
Vårt nionde barn i ordningen! Och ja, ni gissade rätt - han blev också petig. Jag börjar tro att slumpgeneratorn i The Sims 4 inte riktigt fungerar som den ska. 
 
Häng gärna med i streamen på fredag för att se hur det går för alla barnen när de växer upp. Det blir även den sista streamen med The 100 Baby Challenge på ett tag - så passa på att kolla medan ni kan!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0