Ny musikvideo från Poets of the Fall - My Dark Disquiet~

Som nog de flesta av er vet är Poets of the Fall mitt absoluta favoritband. Jag fastnade för deras musik tack vare spelet Alan Wake, år 2010. Det var låten The Poet and the Muse som jag först föll för. En del av låten spelas på repeat i spelet som ett sätt att ge spelaren en ledtråd. Hela låten spelas sedan efter ett kapitel i spelet. Och jag kunde inte släppa den! Jag hittade den på YouTube, och spelade den på repeat. Och det var då jag fick reda på att det band som i spelet kallas Old Gods of Asgard faktiskt finns på riktigt - Poets of the Fall. Den första skivan jag köpte var Twilight Theatre, 30/6-2010. Och sedan dess har de varit mitt favoritband. Jag har sett dem live två gånger, och hoppas på ännu fler tillfällen i framtiden. 
 
Nu, efter det lilla sidospåret, är det dags att prata om Poets senaste musikvideo - till My Dark Disquiet. Videon hade premiär på YouTube i morse klockan 9. Marko Saaresto (sångare), Jani Snellman (basist), Tiia Öhman (fotograf) och videons regissör Miika Hakala hälsade på fansen i chatten. Minst sagt en bra start på dagen! Och videon? Helt fantastisk. 
 
 
Låten My Dark Disquiet finns med i Remedy Entertainments senaste spel, Control. Jag har inte haft möjlighet att spela det än, men jag hoppas att jag kan göra det snart.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0