En kombination som verkade omöjlig~

Min vän Lisette och jag hade en plan - att få SS-rank (den högsta) på alla banor med alla karaktärer i Resident Evil 5 Mercenaries Duo. För att göra allting lite mer intressant var vi ofta samma karaktär. Vissa rundor gick riktigt bra, som när vi båda var Wesker. Andra rundor gick så klart lite sämre, som när vi båda var Clubbin' Sheva. Hennes vapen är bara inte tillräckligt bra. Till slut hade Lisette bara en enda karaktär kvar att få SS-rank med - Jill BSAA, på Prison. Visst att Prison är en riktigt jobbig bana med alla Executioners som smyger runt med sina yxor, men det hade ju fungerat med andra karaktärskombinationer. Så jag gick så klart med på att köra dubbel Jill BSAA.

Det började helt okej ändå - vi bestämde oss för att ta alla tidsbonusar först, och sen börja döda. Vi hittade ett nytt ställe att stå på när det väl var dags att "ta hand om" alla Majinis. Det flöt på helt okej. Men sen gick det bara utför. Jag vet inte hur många gånger vi försökte, men det gick bara inte att få SS som dubbel-Jill. A gick helt okej att få, även S på sina håll. Men inte SS. För att få den rankingen måste man ha över 150,000 poäng på en runda. Vi var jobbigt nära flera gånger. Men vi gav aldrig upp. Två rundor vi körde var så otroligt elaka att det inte var sant. I den ena fick vi bara två Executioners, de andra vägrade komma fram. Vi hade inga fiender. Rundan hade gått så bra förutom det. Poägen räckte till ett S iallafall.

Den runda jag dock aldrig kommer glömma var senare samma kväll. Vi hade riktigt många fiender runt oss, bland annat en massa Big Mans. De tycker riktigt mycket om att slå folk i ansiktet, och de tål mer än vanliga Majinis. De är som mini-bossar, helt enkelt. Vi hade poäng nog för att få det SS vi kämpat så hårt för, och det var inte långt kvar av rundan. Det enda vi behövde göra var att överleva. Vilket visade sig vara lättare sagt än gort med alla Big Mans. Jag blir mörbultad så extremt mycket att jag hamnar på dying, och när man kör Duo Mercenaries måste ens partner komma fram och antingen heala eller trycka på resuscitate. När så Lisette var på väg mot mig (själv var jag koncentrerad på att backa ifrån alla Big Mans i den otroligt låga hastighet man tvingas röra sig när man är döende) blev hon slagen till marken av en Big Man. Jag backar längre bak, och Lisette kom knappt fram igenom den farliga folkmassan. Det lilla liv jag hade sjönk ännu mer. Jag backade till slut in i en av de små cellerna, och en Big Man följer sakta efter. Han tittar på mig ett tag, lyfter sina armar över huvudet, och slår till mig. Med endast två sekunder kvar av rundan dör jag, och vi förlorar vår SS-rank. Trots detta skrattade jag så jag grät. Eller om jag grät så jag skrattade, haha! Blev iallafall båda delarna. Dubbel BSAA Jill på Prison - det var nu personligt.

Att ge upp var inget alternativ. Vi försökte igen och igen. Vi skulle ha våran SS-rank, och till slut, efters otroligt mycket slit fick vi den. Vi lyckades. Vi skrek av glädje - pinan var äntligen över. Vi hade lyckats. Gladare hade jag inte varit på länge! Och så klart tog jag kort på resultatet, och det är bilden ni ser här nedan. 172,270 poäng med dubbel Jill BSAA på Prison. Det är om något värt att vara stolt över.

Och i och med den SS-ranken har Lisette nu SS med alla karaktärer på alla banor i RE5 Mercenaries! =D Stort grattis till henne! =D Själv har jag ett par rundor kvar, men snart är jag där också. Och vi har redan bestämt oss för nästa långvariga utmaning. Vad det är avslöjar dock en annan gång.





(Och nej, jag har inte stavat mitt eget namn fel där. Det är ett av mina många smeknamn - som skapades ur en felstavning Lisette lyckades med, haha!)

Kommentarer
Postat av: Lisette

jag är way mer stolt över det här än mina 606k på missile area xD

2011-01-15 @ 16:02:25
Postat av: Mlie-Redfield

Haha, förstår det du 8'D Det här ju definitivt en utmaning. Fast ändå, de poängen är ju också riktigt awesome~ =D

2011-01-15 @ 22:41:20
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0