När ordet "bara" har en annan betydelse~

Innan jag skriver det jag egentligen skulle skriva vill jag börja med att säga att jag nu, med hjälp från Lisette, har SS-rank på alla banor med alla karaktärer i Resident Evil 5 Mercenaries på PS3an! Som skrivits tidigare har vissa rundor varit en riktig utmaning, medans andra varit så enkla i jämförelse att man blir lite fundersam, hehe.

Jag spelade som Jill Battlesuit, och Lisette spelade som Wesker S.T.A.R.S.
Detta är resultet från den rundan som gjorde att jag fick SS med alla karaktärer på alla banor.
---

Över till det jag skulle skriva om. Jag är säker på att jag tidigare nämnt alla de olika utmaningar som Lisette och jag brukar ta oss an för att göra Mercs-rundorna lite mer avancerade och mer spännande. När man spela något så ofta som vi gjort måste man ju ha lite förändring, hehe. Vi brukar spela som dubbel Clubbin' Sheva på vissa banor, och eftersom henne vapen är... mindre bra, så att säga, är det en utmaning i sig att köra dubbel på det. Vad har hon för vapen då? Jo, hon har en machine gun som faktiskt inte är helt illa. Det är dock hennes rifle man blir galen på - det är bolt action, och hon måste alltså ladda om efter varje avfyrat skott. Under de få sekunderna kan en fiende lätt komma upp och döda en. Än värre är det så klart om skottet man just skjutit missade. Då får man riktiga problem. När jag och Lisette spelar som henne båda två brukar vi spela "Rifle Only" - vilket faktiskt inte alls betyder att vi bara använder det vapnet. Det är i de lägena som ordet "bara" inte betyder "bara". Det är då vi menar att Shevas machine gun ska kastas bort, och även så skotten till det. Hennes rifle är det enda riktiga vapnet man får använda. Kniven, alla granater man hittar, ruttna ägg... allt man kan plocka upp, är dock tillåtet att använda. Vi tycker dock att det är bättre att säga "rifle only" än "rifle only med inslag av kniv, ägg, granater och proxy". Ser ni min poäng? Haha.

Vi har genomfört många fler "___ only"-rundor, som "Flash only" med dubbel Excella, "Stun rod only" med Chris Heavy Metal (även fast vi brukar döpa om den till "No Gatling Gun", för det är i stort sett så det är), och svårighetsgraden kan ju ändras riktigt mycket beroende på vilken bana man spelar på. Vi har spelat som dubbel Clubbin' Sheva "Rifle Only" på Public Assembly, Missile Area (på just den gick det väldigt bra), Ancient Ruins och Village. När vi spelade på Experimental Facility prövade vi något nytt och körde dubbel Clubbin' utan rifle. Går att variera sig mycket i Mercenaries, mer än man först tror.

Igår blev det Double Clubbin' "Rifle Only" i The Mines. Efter åtminstone två misslyckade rundor i rad (som slutat med att Reapern dödat oss på sitt egna lilla brutala sätt) lyckades vi få ihop till ett A. Skall nämnas att jag får panik bara av att vara i gruvan, haha! Att sedan tvingas gå in dit med ett av spelens sämsta vapen... inte direkt något man skulle göra på egen hand. Jag kommer då aldrig kunna säga att jag trlttnat på RE5 Mercenaries - man kan variera det så otroligt mycket, och verkligen göra varje runda till en helt ny upplevelse. Om inte annars får man helt enkelt tänka ut något än mer avancerat för att det ska bli en utmaning igen. Som att spela med endast en hand på kontrollen, eller kanske rent av genomföra en runda utan att se vad man gör (även kallat blunda, hehe). Allt handlar om att våga, och så klart om att ha tålamod nog att försöka bemästra dessa små utmaningar. För visst går då allt bara man har vilja nog att ta sig igenom det.

Och nej, jag har inte spelat en runda Mercs utan att titta än. Vill dock väldigt gärna prova. Undrar hur det slutar!





Här nedan följer lite bilder med exempel på dessa "___ only"-rundor.

Det underlättar verkligen att skriva på bilderna vad det var för speciellt med rundan. Lättare att komma ihåg vad som är vad~ På denna såg det bra ut att bara skriva Rifle Only.



Till skillnad på hur det blev här, haha! Därför det är så mycket enklare att skriva "Flash Only".



"No Gatling Gun" fungerar riktigt bra här, fast för att ge en bättre förståelse för de vapen som används tycker jag ändå lite bättre om varianten "Stun Rod Only"~

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Ni är riktigt grymma. :)

2011-02-13 @ 22:06:16
URL: http://fannicklas.blogg.se/
Postat av: Mlie-Redfield

Tackar! =D

2011-02-13 @ 22:12:56
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0