Jag har spelat: Justice for All~

Phoenix Wright: Ace Attorney Justice for All är den andra delen av Capcoms spelserie om försvarsadvokaten Phoenix Wright. Jag spelade seriens första del för två år sedan och har sedan dess sett fram emot att kunna ta mig an Justice for All. Spelet innehåller fyra olika fall, och det som är nytt i det här spelet är att även karaktärsportätt kan användas som bevis. Sedan introducerades även Psyche-Locks, där man fick anstränga sig lite extra för att få reda på vissa saker. Det blev lite mer att tänka på, men jag tycker ändå att det fungerade bra.
 
Utan att spoila någonting (för spoilers är tråkiga), så kände jag en hel del desperation i spelets sista fall. Till och med Phoenix verkade desperat, när han drog till med påståendet som står i bilden här ovanför. Att just det fallet var spelets sista tycker jag drog upp helheten till en helt annan nivå. Man vet ungefär vad som väntar när man spelar ett spel i Ace Attorney serien. Det är väldans invecklade fall som ska lösas och man får själv leta efter bevisen. Men oftast blir man ändå överraskad av de vändningar som spelen kan ta i vissa moment. Plötsligt har allting vänts uppochner och man ser det hela från en helt ny vinkel. Samtidigt som man vet vad som väntar så vet man att det inte kommer att sluta som det börjar. "Inget är vad det verkar vara", för att citera ett avsnitt av Quack Pack.
 
Spelet tog mig 32 timmar och 3 minuter att klara ut, och det är mitt femte avklarade spel i år. På den bärbara fronten väntar härnäst ett Professor Layton-spel. Sen får vi se när jag återvänder till Ace Attorney nästa gång. Tack Sanna för spelet, jag har haft många härliga timmar med det!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tyckte du om Franziska dååå? ;u;

2014-07-10 @ 21:06:11
Postat av: Kiika

djalkfjals Det var jag som skrev förra kommentaren, failade bara lite med namnet och så meeeen ja XD *ehum*

Svar: Hahahhahahahhaa, när jag läste kommentaren förstod jag att det var du 8'D Vem annars skulle fråga direkt om Franziska? ;D Jag gillar henne! Hennes "Foolishly foolish fool"-kommentarer får mig att fnissa x)
Mlie-Redfield

2014-07-10 @ 21:06:47

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0