Retrospelsmässan 2014~

Igår var det dags för en av årets bästa dagar - Retrospelsmässan!
 
Årets lokal var större än förra året, så det fanns plats för ännu fler försäljare, ännu fler besökare och ännu fler roligheter.
 
Nintendo hade en mysig liten hörna.
 
Den nya boken 8 bitar fanns att köpa på plats, och man kunde även få den signerad av Tobias Bjarneby. Här har vi en glad Andreas med sin bok. Och en Donkey Kong-slips, dagen till ära.
 
Charles Martinet, som gör rösten till bland annat många karaktärer från Mario-spelen, skrev autografer hela dagen. Jag passade på att fotas tillsammans med honom också. Det kunde man ju inte missa!
 
Andreas hade med sig en ouppvikt Super Punch Out-kartong som han ville få signerad. Charles hade en rolig idé för hur de kunde fotas tillsammans också. Så fint!
 
Under dagen pågick det också en hel del tävlingar. Här var det dags för finalen av Street Fighter II Turbo.
 
Sedan var det även en tävling i Super Mario Bros...
 
...som väldans många av besökarna ville titta på.
 
Det fanns en del cosplayare också, men jag missade att fota många. Nästan alla av de jag väl tog kort på cosplayade karaktärer från Street Fighter-serien. Här har vi ChrisX som Cody.
 
Linkeyla som Faith från Mirror's Edge.
 
Cammy och Sakura.
 
Det här var vad jag köpte på mässan! Jag hade faktiskt inte väntat mig att hitta någonting, särskilt inte till min Resident Evil-samling. Men det blev ett par saker ändå. Resident Evil 2 till Nintendo 64 blev jag glad över att hitta komplett. Jag fick kasetten av Fredrika på förra årets Närcon, men nu har jag det komplett också!
 
Jag hade riktigt roligt på årets mässa. Tack för den här gången!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Så tråkigt att vi missade mässan i år. Men det var lite för tätt inpå när vi kom hem från Japan + att jag har jobbat hela helgen. Men nästa år ska jag banne mig dit :D Och sån tur är så ses vi om ca tre veckor! Hälsa Andreas så gott!

Svar: Kan tänka mig att det hade varit lite för stressigt =/ Ja, ska bli jättekul när ni kommer upp! =D
Mlie-Redfield

2014-05-04 @ 18:28:12
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Denise

Men herregud vilken roliga mässa! :D

Svar: Det var det verkligen =D En av årets höjdpunkter.
Mlie-Redfield

2014-05-07 @ 21:31:18
URL: http://flingans.nu

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0