Närcon 2013 del 1~

Samtliga bilder i det här blogginlägget är tagna och redigerade av mig om det inte står annorlunda. 
 
Onsdag 24/7
Årets Närcon började egentligen på torsdagen, men det fanns möjlighet att hämta ut sitt band en dag tidigare. På det viset fick vi bra platser i sovsalen och slapp spendera en hel dag med att köa.
Hanna gjorde om sin biljett till en hatt som jag bar resten av kvällen. Otroligt vackert!
 
När man är på konvent får man ett fint band - den här gången var så klart inget undantag. Börjat bli en hel del!
Lisette fick låna dessa YOLO-glasögon. Vackert!
 
 
 
Fredrika och Elisabeth var också på plats på onsdagen.
 
Lite kvällsmat.
 
I sovsalen ville Lisette visa sin cosplay - som för övrigt passar otroligt bra till hennes kjol... Haha!
 
 
 
 
Torsdag 25/7
Närcons första heldag.
Hanna bestämde sig för att ha rött hår dagen till ära (underbara peruker) och Lisette hade sin Elena Fisher (Uncharted) cosplay.
 
För mig blev det Sakura!
 
Vi hämtade upp Sanna och Sascha när deras tåg kom fram till Linköping. Vi lämnade dem vid kön till banden och äventyrade vidare utan dem ett tag.
 
 
Hittade en Ariel!
 
Lisette ville ha en liten mini-photoshoot i sin cosplay. Den här bilden är en av mina personliga favoriter.
 
Det tog ett tag innan vi hittade Sascha och Sanna bland allt folk. Helt galen kö!
 
 
Passade på att posera för ett par nya Sakura-bilder. Fotograf: Sanna.
 
Efter klädbyte och lite minishopping. Jag ville dock ha min Sakura ett tag till.
 
Här har vi Dante och Lady (Devil May Cry 4)!
 
Det fanns en del Street Fighter-cosplayare på Närcon, men vi hade valt olika dagar. Jag skulle inte vara Sakura när Yuri skulle vara på plats, men lyckades få en bild med Ryu! Fotograf: Lisette.
 
Elizabeth och Booker gjorde den här Bioshock-fangirlen riktigt glad!
 
 
Fniss, Castiel (Supernatural).
 
Sascha som Luigi, Fredrika som Cynthia (Pokémon) och Sanna som Mario.
 
Närcon brukar nästan alltid sammanfalla med en annan speciell dag - Hannas födelsedag. Så det blev ett litet tårtkalas!
 
Hideo Baba, producenten för Tales-serien, var hedersgäst på Närcon.
 
Jag fick mitt 65:e Resident Evil-spel av Fredrika.
 
Eftersom jag har så otroligt många bilder från konventet blir det ett tvådelat blogginlägg. Vad som hände under fredagen, lördagen och söndagen får ni se i nästa del!

Kommentarer
Postat av: Sting

Många fina bilder, du gör en söt Sakura. ^^ Ser framemot del 2!

Svar: Tack Sanna <3 ^^
Mlie-Redfield

2013-08-03 @ 11:39:05
Postat av: Danielkm

Grymt! =D

Svar: =D
Mlie-Redfield

2013-08-03 @ 17:36:08
URL: http://www.youtube.com/user/Danielkanmed

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0