En fangirls bekännelser~



Får man pluspoäng för en fantasifull titel? Haha!

Jag erkänner - jag har varit en riktig Albert Wesker-fangirl sen 06 eller 07. Innan dess var det mest Claire, även om jag då inte alls var like mycket av en fangirl som jag är nu. Jag tror att jag redan här måste nämna att jag är en "röst"-person - att jag till exempel för det mesta väljer musik efter sångaren/sångerskans röst. Som när jag först hörde The Poet And The Muse av Poets Of The Fall när jag spelade Alan Wake första gången. Jag hade aldrig hört någon av deras låtar förut, men kände direkt att den rösten var speciell. Så jag letade efter information om bandet, och nu sitter jag här med alla deras skivor, hehe. Men tillbaka till ämnet - röster är viktiga för mig, och jag blev så klart inte glad när jag fick reda på att Richard Waugh inte skulle vara Weskers röst i Resident Evil Umbrella Chronicles. Waugh hade spelat honom i Resident Evil 0, Resident Evil Code: Veronica och Resident Evil 4, och jag tyckte oerhört mycket om hans röst.

Så när Umbrella Chronicles släpptes till Wii i november 2007 hade jag bestämt mig för att hur gärna jag än ville spela det, kunde jag väl knappast vänja mig vid en helt ny röst för en av mina absoluta favoritkaraktärer. Jag skulle inte köpa Umbrella Chronicles. Den bojkotten vara faktiskt ändå relativt länge - jag köpte mitt Wii den 25 juni 2008 för att kunna spela Resident Evil 0 och REmake. Trots att jag nu hade rätt konsol för spelet hade jag fortfarande inte en tanke på att köpa det. Tills den 29 augusti samma år, så klart. Mitt första intryck av DC Douglas, som var den nya Wesker-rösten, var att han lät förkyld. Det var inte alls lika bra som Waughs version, den som jag hade blivit så fäst vid. Men jag förstod att det här var Capcoms val, och vad kunde jag väl göra åt det? Jo, jag kunde skriva på en lista på internet om att få Richard Waugh tillbaka, vilket jag också gjorde, även fast den listan inte alls gjorde någon skillnad i sluändan. Men jag hade i alla fall agerat, om än på ett litet sätt.

Sen kom Resident Evil 5, och även fast jag fortfarande inte gillade Douglas röst kunde jag ju inte neka att den blivit bättre, att han hade lyckats åtminstone lite bättre den gången. Men han var fortfarande inte Richard Waugh. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt för mig själv att Douglas inte alls var rätt för Wesker, att Waugh var det enda rätta. Lite fanservice i form av en Wesker utan tröja var tyvärr inte nog för att få mig på andra tankar, haha. Men precis som att jag till slut lärde mig att acceptera Resident Evil-filmerna, efter att ha försvarat Afterlife efter att ha läst en recension som - enligt min egen uppfattning - grundades på helt fel saker och inte gav en rättvis bild av filmen, som fått dåliga betyg i den recensionen. Inte trodde jag väl att jag någonsin skulle erkänna att jo, filmerna är bra, även fast de uppenbart nog hade kunnat vara så mycket bättre. Likadant är det med det här - aldrig hade jag trott att jag skulle ändra åsikt om DC Douglas. Fast det var ju så klart innan jag blev länkad till en sida där man kan få Wesker att svara i ett sånt där "den du ringer kan inte svara, var änlig lämna ett meddelande". Innan jag hittade hans hemsida och lärde mig lite mer om honom.

Här sitter jag nu, någon timme efter att jag fått länken dit, och följer DC Douglas på både facebook och twitter. Jag har även till 100% accepterat honom som Wesker, och har redan hunnit med att fangirla honom relativt mycket under den här korta tiden. Visst, Richard Waugh kommer alltid vara Albert Weskers riktiga röst för mig, men visst sjutton gör Douglas ändå ett otroligt bra jobb.

~Mlie-Redfield

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0