När letandet blir för enkelt~

I januari 2008 köpte jag Resident Evil 3 till pc, då skivan till PlayStation inte gick att hitta. Det var i och med det köpet som jag började samla på Resident Evil spel. Fram tills dess hade jag bara haft Code Veronica X (som var det första Resident Evil-spelet som jag spelade helt själv utan att min bror hade spelat det innan), Dead Aim (som jag köpte efter att jag köpt CVX, vilket måste ha varit runt 2007 någon gång), Survivor 2 (köpt samma dag som CVX, om jag inte minns helt fel), Resident Evil 2 till ps, Resident Evil 3 till ps och Resident Evil 4 till PS2. Dessa 7 spel var, även fast jag nog knappast trodde det själv, början på vad som skulle komma att bli en en stor samling.

Det var i och med att jag spelade Code Veronica som jag fick upp det riktiga intresset för att spela resten av spelen i serien själv också. Jag adopterade därför min brors spel - RE2, RE3 och RE4 - och gjorde ett försök att ta mig igenom dem. Skivan till RE3 var ju som sagt inte återfunnen vid den tidpunkten (och jag vet fortfarande inte var den är, tyvärr), även fast jag hade fodralet och instruktionsboken. Båda skivorna till RE2 var dock så repiga att det knappt gick att spela på dem.

Så när jag sen köpte RE3 till pc var det endast för att kunna spela igenom RE3. Men eftersom jag aldrig varit så mycket för just spel till pc gav jag upp relativt fort och skyllde på kontrollen, haha. I maj 2008 fick jag efter en lång tids letande tag på det första Resident Evil spelet till PlayStation. Sen till sommaren köpte ett Wii för pengarna jag tjänat ihop på sommarjobbet, och passade då på att införskaffa REmake, RE3 till gamcube och Umbrella Chronicles lite senare på året. 11 spel var jag då uppe i.

2008 var utan tvekan det roligaste samlar-året - eftersom det var en ansträngning att försöka få tag på de "äldre" spelen. Nu för tiden är det dock nästan för enkelt att hitta Resident Evil spel. Jag köpte Resident Evil 5 Collector's Edition till 360 på releasedagen 2009, och likadant med Darkside Chronicles. Jag väntade dock relativt länge innan jag faktiskt köpte Deadly Silence till DS, som jag sagt länge att jag skulle skaffa. Det blev mitt 24e Resident evil spel. Resident Evil 5 Gold Edition till PS3 är det jag köpte senast, och är nummer 25 i min samling.  Jag har fortfarande inte köpt varken Wiimake (REmake till Wii. Jag kom på det ordet själv, hehe.) eller Zero Wiimake, mest för att jag vill få tillbaka den där härliga känslan av att faktiskt ha behövt leta efter spelen. Att bara köpa dem när de kommer ut är inte alls lika kul. Så vi får se hur länge jag väntar innan även de två spelen hamnar i min samling.

I den här "lilla" texten har jag ju inte gått igenom alla mina 25 spel, och den lilla historien bakom alla köp, och tänkte därför avsluta den här lilla resan längs Memory Lane med en bild på min spel-samling. Sen vill jag även nämna att det inte bara är spelen jag samlar på, hehe. Men just nu är det dem jag kastar fram i strålkastarljuset. Till sist vill jag bara säga att det spel som inte har varken manual eller framsida i fodralet är RE2 till ps, det som min bror köpte för så många år sen. Spelet över det är också RE2 till ps, men det är köpt senare.


Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0