Sladdlösa kontroller~

Jag gav mig på ett nyss speedrun-frörsök på RE4Wii idag, men eftersom jag inte har så mycket tid att skriva om den rundan (som inte är avslutad än. Var alldeles för länge sen jag spelade det sist) just nu, så ska jag istället ta upp ett annat ämne - sladdlösa kontroller.

Varför vill jag skriva om det då? Jo, därför att sladdlösa kontroller har en tendens att få slut på batteri och lämna mig i sticket när jag som bäst behöver det. Det började med att jag spelade Resident Evil Umbrella Chronicles på mitt Wii, och allting hade gått hur bra som helst. Tills jag kom till sista bossen - T.A.L.O.S. (Tyrant-Armoured Lethal Organic System, första formen). Han hade väldigt lite styrka kvar och skulle snart dö - jag hade ungefär hälften. Hade siktat in mig på den svaga åunkten, och skulle precis trycka på B för att skjuta. Vad händer? Batterierna i kontrollen tar slut. Med andra ord kan jag inte pausa spelet, och T.A.L.O.S. kommer närmare. Jag försökte förgäves byta batteri i kontrollen under de få sekunder jag hade kvar innan jag dog.

Sladdlösa kontroller och trådlösa headset verkar alltid få slut på batteri i de jobbigaste situationerna. Tacka vet jag sladdkontroller - de kan man alltid lita på. Trodde jag. Jag har bytt ut min sladdlösa xbox360 kontroll mot min systers sladdkontroll, men av någon anledning brukar den ändå bete sig som att batterierna tar slut. Kontrollen slutar fungera helt, och jag måste dra ut sladden, och sätta i den igen för att kunna fortsätta. Sist det hände var på en runda RE5Mercenaries. Jag blev inträngd i ett hörn och kunde inte röra mig. Satte tillbaka sladden försent, och blev dödad. Verkar som att alla kontroller har något emot mig numera, haha.

Mlie-Redfield~

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0