Ute i sista minuten~

Som alltid.

Närcon är bara två dagar bort (tekniskt sett bara en då det är onsdag idag nu när den är efter midnatt, men tänker jag så blir det bara jobbigt) och jag är inte färdig med min cosplay än. Det här blir första gången jag gör fler än en cosplay samma år, så det är ju lite kul. Valde en som jag trodde skulle gå snabbt, men min symaskin har strula till det alldeles för mycket för mig. Den gillade inte mitt tyg, och dragkedjorna ska vi inte ens nämna. Det har blivit sena nätter, men nu börjar jag närma mig en färdig cosplay ändå. Har försökt göra mitt bästa att tackla bort alla tankar om att min cosplay måste bli perfekt (jag är bara perfektsionist när det handlar om kreativa saker) så att jag ska kunna bli färdig någon gång. Det är inte så mycket kvar nu, men så måste jag ju packa också. Och hämta ut tågbiljetter. Och skriva ut konventsbiljetten. Usch, så mycket på en gång som måste fixas.

Jag har inte spelat något spel på länge - har prioriterat cosplayen i första hand. Dock tog jag mig lite längre i Resident Evil Zero (nej, jag är inte klar med den här omgången än), men det berättar jag mer om en annan gång. Förhoppningsvis blir jag bättre på att uppdatera efter Närcon. Vem jag ska cosplaya? Det säger jag inte. Kan åtminstone säga att det blir lite svalare än min förra, hehe.

Men nu blir det dags att sova, klockan är ruskigt mycket och jag ska upp tidigt och fortsätta. Kanske hinner slnga upp några bilder när jag är klar med allt? Det visar sig. Annars är jag tillbaka någon gång nästa vecka - med ett nytt konventsband på armen.


Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0