Som himmelriket för en fangirl~

Idag tog jag mig en tur storstaden (Stockholm) med Fredrika. Vi skulle köpa julklappar, men för min del blev det mest shppping till mig själv. SFbokhandeln är som himmelriket för en fangirl. Att gå in där utan att ha oändligt med pengar för att kunna köpa allt man vill (man hittar ju bara mer och mer på varje hylla) slutar med att man får kompromissa och se vad man egentligen vill ha allra mest. Jag lade tillbaka alla Supernatural-saker (underbart att hitta dem, synd att jag inte kunda köpa allt) och fick nöja mig med Repo! The Genetic Opera så länge. Ja, jag har den filmen redan. Denna var dock en annan utgåva - vem kan säga nej till Sing-A-Long till så fantastiska låtar? 

Kombinera detta fantastiska fynd tillsammans med en Kerrang-tidning med Gerard Way på framsidan och Herkules i serieform så har ni en glad fangirl. Ångrar faktiskt lite att jag lämnade mitt Blind Mag-halsband hemma idag. Sing-A-Long låtarna på Repo!-DVDn är Legal Assassin, Zydrate Anatomy, Chase The Morning och We Started This Op'ra Sh*t - de tre första är några av mina absoluta favoriter, medans den sisnämnda är... väldigt speciell, så att säga.

Under lunchen diskuterade jag och Fredrika Resident Evil, både spelen och filmerna (även fast filmerna är mer Resident Evil inom citattecken). Alice, det magiska T-viruset i filmerna (det kan skapa Majinis för sjutton!) och RE5 var de ämnen vi pratade på mest om. Har vi väl börjat är det svårt att sluta. Behöver jag nämna att vi har väldigt tydliga åsikter om dessa områden?

Nej, nu måste jag fortsätta skriva på uppsatsen, sen ska jag börja bläddra smått i mina nya tidningar (Kerrang, GameReactor och Herkules) för att sedan eventuellt avsluta kvällen med Repo!. Tack Fredrika för det här roliga äventyret n___n



Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0