En stege man gärna klättrar i~

"Vad är det för en titel?" kanske ni tänker. "Det har väl inget med spel att göra?" Men jo, det har det faktiskt. Hur? Vänta och se!

Jag spelade ett par rundo Mercenaries och Mercenaries Reunion i Resident Evil 5 idag, Solo, på Public Assembly. Excella i reunion, Sheva Tribal i vanliga Mercs. Jag har som sagt spelat så mycket Duo på senaste tiden att jag nästan glömt bort hur man spelar Solo. Men idag gick det oväntat bra - iallafall som Excella. Hennes handgun känns som ett bättre val än Shevas pilbåge när man ska "ta hand om" Executioners och andra mini-bossar. Plus att hennes flash-rounds i grenade launchern är snäppet bättre än Shevas flash grenades. Hur som helst - i Mercenaries Reunion läggs mer fokus på kombon, än på hur mycket tid som finns kvar när man dödat alla 150 fiender på banan, som det är i vanliga Mercenaries. I den första rundan jag spelade som Excella idag lyckades jag få ihop till en 66-kombo, med 119 dödade. Med andra ord var det väl inte den bästa rundan jag lyckats med, tänkte jag. Men oj, där hade jag allt fel!

Det blev tydligen ett nytt personligt rekord på Public. Blev förvånad över det, och tog mig bort till Leaderboards för att titta hur jag låg till där, när jag nu ökat min poäng. Plats 3168 av 177641 var väl inte så illa, haha! Nästa person på listan har 30 poäng mer än mig. Jag tog beslutet att försöka mig på ännu en runda, men det gick inte alls lika bra. Måste ha varit mycket tur med fienderna i första rundan. "Men den där stegen då, den har du ju inte nämnt än!" Jo, tänk för att jag har det - Leaderboards. Ju bättre poäng, detso högre upp kommer man. Med andra ord är Leaderboards definitvt en stege man gärna klättrar i.

Ska dock nämnas att rundorna som Sheva inte direkt gick som planerat. Jag skyller på Executionern - den tredje på banan var riktigt elak. Så nog sjutton ligger det mycket slit bakom varje steg på den långa stegen mot toppen.


Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0